مهدی بی باک در گفت و گو با پانا:

سال 95 برای تکواندوی ایران سیاه بود/ باید ناکامی المپیک را جبران کنیم

سرمربی تیم ملی تکواندو ایران سال 95 را به علت ناکامی در المپیک سالی سیاه برای تکواندو ایران دانست اما اعتقاد دارد باید در سال جدید این ناکامی با درخشش در رقابت های قهرمانی جهان جبران شود.

کد مطلب: ۶۰۶۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد

مهدی بی باک سرمربی تیم تکواندو در گفت و گو با پانا درباره آخرین وضعیت تیم ملی تکواندو گفت: از روز شنبه تمرینات را با تکواندوکاران آغاز کردیم و در حال حاضر 21 تکواندوکار در اردوی تیم ملی حضور دارند تا خودشان رابرای مسابقات قهرمانی جهان آماده کنند طبق برنامه ریزی هایی که داشتیم قرار بر این شده که تا آخر فروردین ماه 5 مرحله اردوی تیم ملی داشته باشیم.

وی ادامه داد: برنامه ریزی تیم ملی تکواندو به صورت فشرده است به این دلیل که فرصتی نداریم و مسابقات قهرمانی جهان هم با توجه به این که 120 امتیاز دارد به هیچ عنوان قصد نداریم که به این رقابت ها تدارکاتی نگاه کنیم از طرفی دیگر علاوه براین مسابقات ما رقابت های بازی های کشورهای اسلامی را هم پیش رو داریم اما تصمیم بر این شد که تیم با دو مربی و دو ترکیب متفاوت به این دو مسابقات اعزام شود در هر حال شرایط برای تکواندوی ایران مناسب است و ما هم قصد داریم از تمامی پتانسیل این تیم استفاده کنیم تا باز هم تکواندو را به روزهای اوج خود بر گردد.

سرمربی تیم ملی در مورد سالی که برای تکواندوی ایران گذشت اظهار کرد: متاسفانه علارغم همه امیدواری هایی که داشتیم مردان المپیکی ما از این میدان بزرگ المپیک سربلند بیرون نیامدند و شوک بزرگی برای همه ما بود. هیچ کس انتظار نداشت تیم ملی با این شرایط از ریو برگردد اما به نظرم نباید در گذشته ماند، باید فکر کنیم که این مسابقه هم تنها درس عبرت برای ما بوده و باید جبرانش کنیم.

بی باک در پاسخ به اینکه علت اصلی این ناکامی چه بود، عنوان کرد: به نظرم علت های متفاوتی داشت شاید علت اصلی این بود که تکواندوکاران ما این میدان را ساده گرفته بودند و فکر می کردند المپیک هم مانند همه مسابقات و تورنمنت هایی است که قبل از آن می رفتند و همین دست کم گرفتن ها به آنها ضربه زد از طرفی دیگر فکر می کنم توقع از تکواندوکاران ما بالا رفته بود و همین امر باعث شد که آنها زیر فشارهای روحی و روانی زیادی قرار بگیرند و نتوانند به خوبی از پس این مسابقات برآیند.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به اینکه چطور شد باز هم به تکواندو برگشت، گفت: بعد از المپیک شرایط روحی و روانی خیلی بدی داشتم و تصمیم گرفتم برای مدتی در تکواندو نباشم اما وقتی باز توانستم به روزهای خوب روحی و روانی و فنی خودم برگردم و از طرفی حمایت های فدراسیون و کمیته فنی را دیدم پیشنهاد آنها را قبول کردم و به تکواندو برگشتم.

بی باک در پاسخ به اینکه مقانلو در راس کادر فنی نتوانست تکواندوکاران را کوچ کند، اظهار کرد: نه به نظرم چنین حرفی درست نیست. تیم ملی سه سال با مقانلو در همه رقابت ها و تورنمنت ها حضور داشت و در این مدت حاصل کار او با ملی پوشان 113 مدال رنگارنگ شده بود اگر او نمی توانست به درستی تکواندوکاران را کوچ کند قبل از المپیک هم همین شرایط را داشت نه اینکه تیم ملی تکواندو قبل از المپیک در بهترین وضعیت بود اما به یکباره در المپیک ریو بدترین نتیجه را گرفت. مقانلو از نظر توانایی فنی واقعا مربی قابل قبولی است و من در دورانی که کنار او بودم چیزهای زیادی از او آموختم.

سرمربی تیم ملی تکواندو درباره سالی پیش رو و برنامه هایی که دارند گفت: همانطور که گفتم مهمترین برنامه ما مسابقات قهرمانی جهان است و تمام تکواندوکاران برای این رقابت ها در تلاش هستند. بعد از المپیک قرار بود فرزان عاشورزاده وزنش را تغییر دهد اما برای اینکه رنکینگش را از دست ندهد این کار را نکرد. من و تکواندوکاران می دانیم سال 95 برای تکواندوی ایران سیاه بود و باید این سیاهی و ناکامی ها را جبران کنیم. اگرچه خاطرات تلخ ریو فراموش نمی شود اما همه ما با این دید در اردوی تیم ملی هستیم که باز هم مثل همیشه حرف اول را در تکواندو بزنیم و مغموم و شکست خورده نباشیم البته که در این راه هم نیاز به کمک داریم. در مدت زمانی که تکواندو بعد از المپیک در سکوت خبری به سر می برد همه جور نقدی ما شنیدیم و بعضا گاهی تند و گزنده بود اما نقد همیشه کارساز بوده و شاید اگر منتقدین آن حرف ها را نمی زدند هنوز ما به این باور نرسیده بودیم که المپیک تمام شد و باید حرکت رو به جلو داشته باشیم. من ایمان دارم اگر نظم و همدلی که مانند همیشه در تکواندوی ایران وجود داشته به تیم ما باز هم برگردد شرایط خوبی پیدا خواهیم کرد و خیلی زود در مسابقات پیش رو موفق خواهیم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار