تاملی بر گردهمایی دانش آموختگان دبیرستان ماندگار امام صادق(ع) قم

گردهمایی بزرگ دانش آموختگان دبیرستان ماندگار امام صادق(ع) (حکیم نظامی) همزمان با سالروز بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی شاعر و داستان سرای بزرگ ایران برگزار شد.

کد مطلب: ۶۰۶۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از قم، در گردهمایی بزرگ دانش آموختگان دبیرستان ماندگار امام صادق(ع) جمعی از دانش آموختگان این دبیرستان در دهه‌های 10 تا 50 برای تجدید خاطرات گذشته گردهم جمع شدند و همانند دانش آموختگان در صف ایستادند و سری به کلاس‌ها زدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم طی سخنانی در این مراسم در پاسخ به درخواست یکی از اساتید قدیمی دبیرستان و از دانش آموختگان مدرسه مبنی بر تحویل یکی از سالن‌های دبیرستان به هنرمندان تاتر قم عنوان کرد: سالن آل یاسین دبیرستان نظامی گنجوی قم تحویل هنرمندان تاتر می‌شود تا از ظرفیت این فضای فرهنگی در جهت تمرینات تاتر استفاده شود.

حمیدرضا شیخ الاسلام افزود: این گردهمایی خاطرات زیبایی را به ذهن می‌آورد و دو رکن مهم آموزش و تربیت را تداعی می‌کند به طوری که بسیاری از دانش آموختگان این مدرسه، مسیر خوبی را پیموده و به درجات خوبی رسیده‌اند.

در این مراسم علی رضا سنگ تراشان مدیر فعلی این دبیرستان نیز گفت: استعدادهای درخشانی در این دبیرستان تحصیل کرده‌اند و امروز به درجات خوبی دست یافته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این مراسم سالهاست که در جهت تجدید خاطرات برگزار می‌شود. البته امسال یک ویژگی خاص دارد و این که از همه دهه‌های مختلف، دانش آموختگان گردهم آمده اند.

سنگ تراشان افزود: با توجه به بهره‌گیری از مدیران و معلمان توانمند در این دبیرستان در حدود 90 درصد از رشته‌های ریاضی وارد دانشگاههای دولتی شده‌اند و 10 درصد از دانش آموختگان رشته‌های تجربی نیز در رشته‌های علم پزشکی و دکترا به تحصیل پرداخته‌اند.

همچنین در این گردهمایی هادی فرساد از مدیران و پیشکسوتان دبیرستان یادآور شد: امروز افتخار می‌کنم که استاندار و فرماندار و مدیر اداره کل آموزش و پرورش از نقش‌های کلیدی، اصالتا قمی و با دردها و مشکلات این شهر آشنا هستند.

در این مراسم کلیپی از مدیران و معلمان این دبیرستان قدیمی پخش شد که تعدادی از این تلاش‌گران دیگر در قید حیات نبودند.

محمد باقرلاریجانی و آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضائیه و آخوندی وزیر راه و شهرسازی و امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس، پدر صنایع غذایی ایران، مدیر کل ارشاد قم، فرماندار قم، ایرانی‌خواه رئیس علوم پزشکی قم و حجت الاسلام بنایی و ده‌ها چهره دیگر از دانش آموختگان این دبیرستان بوده‌اند.

دبیرستان هایی چون آیت الله کاشانی، دین و دانش، صدر، امام خمینی(ره) و حافظ نیز محل تحصیل دانش آموزانی بوده که اکنون نامشان در زمره شهدای انقلاب و دفاع مقدس و یا مسئولان و نخبگان کشوری ثبت است و ان شاءالله چنین همایشی برای این دبیرستان ها نیز برگزار گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار