مراسم بزرگداشت شهدا، در دبیرستان نمونه محبی نیشابور برگزار شد

مراسمی به مناسبت بزرگداشت ۵۰شهید در دبیرستان نمونه محبوبه محبی نیشابور در ۹:۳۰ صبح چهارشنبه یازدهم اسفند ماه ۹۵ برگزار شد.در این مراسم از خانواده ۱۲ شهید که کلاس های مدرسه به نام ایشان مزین شده است و همچنین خانواده ۳۸ شهید که نسبتی با دانش آموزان این آموزشگاه داشتند، تجلیل شد.

کد مطلب: ۶۰۵۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی: در مراسمی که در سالن اجتماعات مدرسه نمونه محبی نیشابور برگزار شد، از خانواده های ۵۰ شهید دفاع مقدس،شهدای منا و شهدای مدافع حرم تجلیل شد.این مراسم با شکوه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲:۰۰ ظهر به طول انجامید .

مدیر اداره آموزش و پرورش شهر نیشابور در این مراسم در طی سخنانی با عرض سلام و تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و آرزوی توفیق و سلامتی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت :«همه شاهدند که مدارس ما به صورت خودانگیخته ومدرسه محور خودشان برنامه های شکیل و وزین اجرا می کنند.و این در راه احیای ارزش ها خیلی بزرگ و مهم است که خود مدرسه ها و دانش آموزان انجام برنامه به مناسبت های مختلف را بر عهده بگیرند. بنده ضمن عرض تشکر باید بگویم که نمونه این مدرسه را تا به حال داشته ایم و إن شاء الله خواهیم داشت. من امیدوارم روز ۲۲ اسفند ماه که روز تکریم مادران و همسران شهداست هم شاهد چنین برنامه هایی باشیم .»

قوامی نژاد ادامه داد :«به قول شهید آوینی زندگی زیباست اما شهادت زیباتر است. شهادت نردبان روح انسان های شایسته به آسمان است. وظیفه ما بررسی زندگی قبل از شهادت و وصیت نامه شهید است نه فقط لحظه شهادت. باید تحقیق کنیم و بفهمیم که شهید چه کارهایی انجام داده و چه کارهایی انجام نداده است که لیاقت پیدا کرده و به مقام رفیع شهادت دست یافته است.وظیفه کلی ما امروز سه چیز است :

اول؛ خالصانه از خداوند بخواهیم به کمک تقوا و توکل از بن بست های زندگی، از این روزمرگی و از مادیات و شهرت و شهوت ما را رها کند. راه برای ما باز است فقط کافی است تلاش و توکل مان را بیشتر کنیم تا اگر لایق شهادت بودیم به آن دست یابیم .

دوم؛ حرکت در مسیر شهدا را سرلوحه زندگی مان قرار دهیم.از ابتدای انقلاب، کشور نزدیک به ۲۵۰ هزار شهید و تعداد بسیار زیادی آزاده و جانباز داشته است. خانواده هایی بوده اند که همه هستی شان را در راه خدا داده اند. انسان چیزی جز تلاش در راستای احیای ارزش ها نیست. انقلاب یعنی حفظ و شناخت ارزش ها، باید آنها را بشناسیم و در راه تحقق بیشترشان تلاش و جهاد کنیم .

سوم؛ به صورت موشکافانه و دقیق و علمی تحقیق کنیم که الگو بگیریم. تحقیق کنیم و ببینیم که نگاه و نگرش شهدا نسبت به امام و قرآن و ارزش ها چه بوده است. وقت بگذاریم و وصیت نامه شهدا را به صورت موشکافانه و دقیق بخوانیم تا بدانیم که چه چیزهایی از ما خواسته اند. وظیفه امروز ما این است .»

وی افزود :«این نسل نه انقلاب و نه جنگ را دیده ولی همین نسل است که باید بتواند ارزش ها را حفظ کند تا إن شاء الله به ظهور امام زمان (عج) منجر شود. برای عملی کردن این گفته ها باید شهید پژوهی و تحقیق درباره زندگی شهیدان و ایثارگران را در سرلوحه کارهای مان قرار دهیم .»

سید جواد قوامی نژاد سخنان خود را اینگونه جمع بندی کرد :«بحث آخر من این است که جنگ امروز را بشناسیم. جنگ امروز، جنگ نرم است، جنگ امواج است، که با قصد خود ما در خانه و پشت بام خانه ماست. این کار را سخت کرده است. اینجا بصیرت بیشتری لازم است .»

مدیر اداره آموزش و پرورش گفته های خود را با جمله ای از شهید شوشتری که فرموده اند: (خدایا نصیرمان باش تا بصیر باشیم و از مسیر برنگردیم) به پایان رساند .

بتول لگزیان مدیریت این آموزشگاه نیز ضمن عرض سلام و خوشامد به میهمانان و عرض تسلیت، نام شهدایی که کلاس های دبیرستان به نامشان مزین شده است را گفت و از خانواده ها برای حضور در این مراسم تشکر کرد .

مداحی مهدی طاغونی (مداح برگزیده سطح شهرستان) و روایت خاطراتی شیرین از دفاع مقدس توسط حسن باخرد (معاونت حفظ آثار سپاه) جزو برنامه های پایانی این مراسم بود .

به عنوان بخش نهایی برنامه از مادران و خانواده شهدایی که در جمع بودند، با دادن یک گلدان گل شمعدانی و لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار