مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی به مناسبت روزهای پایانی سال :

برخورد قاطع با فروشندگان حیوانات وحشی در خراسان جنوبی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی به مناسبت روزهای پایانی سال عنوان کرد:برخورد قاطع و قانونی با عرضه کنندگان و فروشندگان حیوانات وحشی دراستان صورت می گیرد.

کد مطلب: ۶۰۵۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان جنوبی ، پرویز آرامنش مدیرکل حفاظت محیط زیست گفت:‌ با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال و افزایش خرید و فروش غیرمجاز برخی جانوران در این ایام، متأسفانه عده‌ای افراد فرصت طلب و سودجو در کنار فروش ماهی قرمز، اقدام به عرضه و فروش غیرمجاز حیوانات وحشی از جمله سمندر لرستانی، لاک پشت، مار و... می‌کنند.

وی گفت: با توجه به ممنوعیت نگهداری و خرید و فروش حیات وحش بر اساس مواد ۷ و ۱۰ قانون شکار و صید، در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این جهت، ضمن توقیف حیوانات و رهاسازی آنها در طبیعت، با افراد خاطی بر اساس قوانین و مقررات به شدت برخورد می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار داشت: گشت و نظارت مستمر توسط ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان از مراکز خرید و فروش ماهی قرمز و پرنده فروشی‌ها انجام می‌شود.

وی از عموم مردم خواست از خرید جانوران وحشی که عمدتا گونه‌هایی در خطر انقراض هستند اجتناب کنند.

وی همچنین در خصوص گشت‌های نوروزی محیط بانان افزود: برنامه ریزی های لازم انجام گرفته است تا محیط بانان به صورت شبانه روزی در طول ایام نوروز در مناطق استان حضور یابند و به راهنمایی و عندالزوم هشدار بپردازند و همچنین در صورت مشاهده تخلف برخورد قاطع خواهند داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی به ویژه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، گزارش خود را در تمامی ساعات شبانه روز با شماره تلفن ۱۵۴۰ در میان بگذارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار