افتتاح جشنواره جابر ابن حیان با هزار و 200 طرح در میناب

مرحله شهرستانی جشنواره جابر ابن حیان با حضور 3 هزارو 300 دانش آموز پژوهشگرمینابی در قالب 1200 طرح و پروژه علمی درمیناب با حضور مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.

کد مطلب: ۶۰۵۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از هرمزگان، هفتمین جشنواره جابرابن حیان با شرکت هزار و 200 طرح و پروژه علمی و حضور 3هزار و 300 دانش آموز در مرحله شهرستانی در سالن مجتمع تجاری قلعه هزاره برگزار شد.

ایرج بیت اللهی با بیان جایگاه پژوهش در تعلیم و تربیت گفت :باید خلاقیت و نوآوری را در دانش آموزانمان ایجاد نماییم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش هرمزگان تصریح کرد:اساسا نظام آموزشی قانونمند به دنبال دانش توام با مهارت آموزی است.نظامی است که بتواند کلیه برنامه های او ،در راستای نوآوری،ابتکار و خلاقیت در دانش آموزان باشد.

بیت اللهی گفت: جشنواره جابر بن حیان یا پروژه های علمی دانش آموزی در این راستا تدوین و در حال اجراست. یعنی از جمله برنامه هایی است که مبتنی بر ایجاد خلاقیت ،ابتکارو نوآوری می باشد.

وی استفاده ازپژوهش و تحقیق را گامی جهت بروز و کشف استعدادهای دانش آموزان دانست و افزود:در حقیقت این جشنواره بدنبال بروز و ظهور استعدادهای بالقوه فراوان ،در تک تک دانش آموزانی است که در اختیار ما هستند.

جشنواره جابر بن حیان فرصتی برای کسب دانش و مهارت

معاون مدیرکل ومدیر آموزش وپرورش میناب گفت:این ما هستیم که باید بتوانیم با ایجاد تعقل در برنامه های درسی وسیستم آموزشی این دسته اززمینه ها را فراهم کنیم.

غلامرضاسالاری افزود: پروژه های علمی دانش آموزان فرصت و بستری است که دانش آموزان از طریق کوشش فردی یا گروهی درباره یک موضوع خاص به کسب دانش مهارت ،به نگرش خاصی برسند.

وی جشنواره جابرابن حیان را فرصتی برای تعاون و تلاش فردی و گروهی، تحقیق در زمینه ای خاص دانست وتصریح کرد:پروژه های علمی به دلیل ماهیت هیجانی و اکتشافی خود ،میل به یادگیری را در دانش آموزان تقویت می کند.و به علت ماهیت فرایندی ،راه و روش یادگیری را نیز به او می آموزد.

سالاری اظهارکرد:در مرحله آموزشگاهی 8 هزار طرح درمدارس داوری ، که در نهایت 1هزارو 200طرح به مرحله شهرستانی این جشنواره را یافت.

درحال حاظر 27هزارو 168نفر دانش آموز دختر و پسر در 249 آموزشگاه دولتی و غیر دولتی مقطع ابتدایی شهرستان میناب مشغول به تحصیل هستند.

خبرنگار: محمد عباسی دمشهری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار