دبیر جشنواره‌های هنری نوروزی ارس خبر داد:

50 اجرای تئاتر خیابانی در طول نوروز در جلفا

مدیر فرهنگی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: با برگزاری سومین جلسه سیاست گذاری جشنواره های هنری نوروز 96 منطقه آزاد ارس، این جشنواره ها وارد مرحله اجرایی و عملیاتی شدند.

کد مطلب: ۶۰۵۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، ابراهیم نصیری اظهار داشت: با آغاز فرآیند بررسی طرح های رسیده به جشنواره تئاتر خیابانی ارس و طرح‌های ارسالی به جشنواره تخم‌مرغ‌های نوروزی، فاز عملیاتی این جشنواره‌ها از امروز آغاز شده و بر اساس زمابندی تعیین شده اجرایی خواهد شد.

وی افزود: فرآیند بازبینی طرح های رسیده به جشنواره تئاتر خیابانی ارس، به صورت غیرحضوری و حضوری از روز جمعه آغاز می شود و در نهایت آثار قابل اجرا معرفی می‌شوند.

دبیر جشنواره تئاتر خیابانی ارس و جشنواره بین‌المللی تخم‌مرغ‌های نوروزی ارس تاکید کرد: بر اساس فراخوان اعلام شده، تعداد 68 طرح و اثر به این جشنواره ارسال شده است که از این میزان تعداد 23 طرح به شکل قطعی و 23 طرح دیگر به شکل مشروط مورد قبول داوران جشنواره قرار گرفته است.

مدیر فرهنگی سازمان منطقه آزاد ارس، تصریح کرد: از میان آثار تایید شده نیز 10 اثر در بخش مسابقه و 6 اثر در بخش آیینی امکان اجرا در سطح شهر را پیدا کرده و به بخش مسابقه راه خواهند یافت.

نصیری در ادامه گفت: برای اولین بار در ایران، روز جهانی هنرهای نمایشی در منطقه آزاد ارس گرامی داشته می شود و مراسم افتتاحیه و آغاز اجراهای آثار راه یافته به بخش نهایی به مناسبت این روز در 7 فروردین و در جلفا برگزار می‌شود.

وی افزود: این آثار ظرف 4 روز از 7 تا 10 فروردین در سطح شهر جلفا اجرا می‌شوند و در مجموع 50 اجرای تئاتر خیابانی را در روزهای یاد شده شاهد خواهیم بود.

نصیری خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این برنامه حاضر خواهد شد و 2 طرح برگزیده سال گذشته این جشنواره نیز در مراسم افتتاحیه اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: در زمینه آثار رسیده به این جشنواره نسبت به نوروز 95 شاهد افزایش کمی و کیفی قابل قبولی هستیم.

دبیر جشنواره تئاتر خیابانی ارس در ادامه گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره روز 20 فروردین در سازمان منطقه آزاد ارس برگزار می شود و در این مراسم از آثار برگزیده تقدیر خواهد شد.

مدیر فرهنگی سازمان منطقه آزاد ارس در مورد دومین دوره جشنواره بین‌المللی تخم‌مرغ‌های نوروزی نیز گفت: در این دوره از جشنواره 900 طرح توسط دبیرخانه این جشنواره دریافت شده است و داوران جشنواره از فردا بررسی آثار رسیده، اقدام می‌کنند.

نصیری افزود: از بین این طرح‌ها، 25 طرح برگزیده شده و 20 طرح نیز توسط هنرمندان ارائه کننده طرح، اجرایی خواهند شد.

وی عنوان کرد: طرح‌های برگزیده به صورت کارگاهی از 25 تا 28 اسفند 95 در فضای باز ورودی منطقه آزاد ارس و یا در یکی از سالن‌های ورزشی جلفا بر روی تخم‌مرغ‌های غول پیکر شهری اجرا خواهند شد و بازدید از این کارگاه در روزهای یاد شده برای عموم مردم آزاد است.

نصیری تصریح کرد: این تخم‌مرغ‌ها در طول نوروز 96 در قسمت‌های مختلف جلفا در معرض دید عموم مردم قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: سال گذشته 540 طرح به این جشنواره رسیده بود و شاهد افزایش فوق‌العاده طرح‌های رسیده در سال جدید از نظر کمی و کیفی هستیم.

به گفته وی طرح‌های رسیده به جشنواره تخم‌مرغ‌های نوروزی از استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، البرز، اردبیل، تهران، اصفهان، همدان، شیراز، گیلان، زنجان و خوزستان ارسال شده است.

نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در منطقه آزاد ارس در مورد بخش تخم‌مرغ‌های کوچک این جشنواره نیز گفت: این بخش از جشنواره تا 25 اسفند تمدید شده است و آثار رسیده به این بخش نیز از 2 فروردین در کاروانسرای خواجه نظر در معرض دید گردشگران قرار خواهد گرفت.

نصیری خاطرنشان کرد: امسال نیز شاهد فروش خیریه این تخم‌مرغ‌ها خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار