جشن نیکوکاری در مدارس آذربایجان شرقی/

پورسلیمان: نیکوکاری ثمره ایمان خالص است

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز گفت: کسی که احسان می کند مصداق عینی محسنین که محبوب خداوند در قرآن معرفی شده است، می باشد ، برای این که نیکوکاری ثمره ایمان خالص است.

کد مطلب: ۶۰۵۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، حیدر پورسلیمان در مراسم جشن نیکوکاری در مدرسه خدیجه کبری با بیان این که کمک به محرومان در تمام ادیان الهی سفارش شده است، اظهار داشت: خداوند در قرآن آشکارا بندگان را به نوع دوستی و کمک و احسان به نیازمندان سفارش کرده و سیره ائمه و بزرگان نیز این گونه بوده است.

وی افزود: اگر ادبیات کهن ایران را برسی کنیم در شعر، متون و نثر آنچه از گذشتگان به جای مانده است تاکید بر احسان و نیکوکاری بدون هیچ چشم داشت بوده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز با بیان این که احسان، تجلی روحیه والا و صفت زیبای نوع دوستی است، گفت: این صفات در انسانی که محبوب خداست تجلی می یابد و در واقع نوع دوستی همچون خونی است که از طریق محبت کردن به رگ های جامعه تزریق می شود و چنین جامعه ای سرشار از شادی و نشاط خواهد بود.

پورسلیمان تصریح کرد: اگر این عمل تکرا ر و همه گیر شود احسان در آن جامعه موج می زند و همه از آن متنعم می شوند و جامعه در مسیر رشد و بالندگي قرار می گیرد.

وی با بیان این که انسانی که به دیگری کمک نکرده نباید انتظار مدد در روزهای سخت را داشته باشد، گفت: شخصیت وجودی انسان ئر توجهش به اصول ارزش ها بستگی دارد و در میان همه ارزش های اخلاقی، احسان و نیکوکاری از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز تصریح کرد: کسی که احسان می کند مصداق عینی محسنین که محبوب خداوند در قرآن معرفی شده است، می باشد ، برای این که نیکوکاری ثمره ایمان خالص است و حتی والاتر از عدل است چرا که در عدل به وظیفه خود عمل کرده ایم ولی احسان می کنیم کاری انجام می دهیم که فراتر از تکلیف است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار