مدیرآموزش و پرورش شهرستان درمیان:

درختکاری در ایران دارای پشتوانه ‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی است

مدیرآموزش و پرورش شهرستان درمیان گفت : درختکاری در ایران دارای پشتوانه ‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی است و تاریخ نشان می ‌دهد که ایرانیان باستان، جشن های خاصی داشتند و در این جشن ها به درختکاری پرداخته و به خاک و زراعت احترام می‌ گذاشتند.

کد مطلب: ۶۰۳۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپانا ازخراسان جنوبی، همزمان با اولین روز از هفته منابع طبیعی جشن درختکاری باحضور فرماندار،امام جمعه اهل سنت،روحانیت معزز ،مدیرآموزش وپرورش شهرستان درمیان و روسای ادارات،نیروهای نظامی و.انتظامی وفرهنگیان ودانش آموزان درآموزشگاه علیشاه صابری برگزار گردید.

مدیرآموزش وپرورش شهرستان درمیان در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری اظهار داشت: منابع ‏طبیعی و درختان مایع حیات و سرزندگی زمین و بشر است پس با نگهداری و حفظ این منابع برای ‏فرزندانمان و نسل های آینده همه دست به دست هم داده و برای ترویج فرهنگ درختکاری و حفظ ‏منابع طبیعی کوشا باشیم.

مهران فر با اشاره به فرمایشات گهر بار نبی اکرم در خصوص اهمیت و ضرورت حفظ وصيانت ازمنابع طبیعی گفت: منابع طبيعي به عنوان يك امانت الهي در اختيار ماست و تمام كسانيكه به طور مستقيم و غير مستقيم در راستاي حفظ و احياي منابع طبيعي فعاليت دارند كارشان بسيار ارزشمند و قابل تقدير است.

وی خاطر نشان کرد: استقبال از روز درختکاری در 15 اسفند ماه صمیمیت و مهربانی را به جامعه هدیه می‌دهد وهمچنین درختکاری در ایران دارای پشتوانه ‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی است و تاریخ نشان می ‌دهد که ایرانیان باستان، جشن های خاصی داشتند و در این جشن ها به درختکاری پرداخته و به خاک و زراعت احترام می‌ گذاشتند .

دبیرشورای آموزش وپرورش نیز تصریح کرد: دین مقدس اسلام نیز بشر را به کاشت درخت تشویق و ترغیب کرده است و بزرگان دین به این امر اشتغال داشته اند.

درادامه مراسم فرماندار شهرستان هفته منابع طبیعی را فرصتی مغتنم جهت بالا بردن آگاهی‌های عمومی جامعه در زمینه نقش و اهمیت منابع طبیعی و ضرورت حفظ و حراست از آن دانست و اظهار کرد:حفظ منابع طبیعی از تقدس و ارزش والایی برخوردار است.

مولوی عبداللهی امام جمعه اهل سنت دراین مراسم خاطر نشان کرد: کاشت درخت یک سنت حسنه و باقیات و صالحات است.

گفتنی است : اجرای سرود ،برپایی ایستگاه نقاشی وکاشت نهال به نام شهدای عرصه خدمت( اتش نشانان ) توسط مسئولین شهرستان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار