امام جمعه دیواندره:

تربیت درونی بدون تزکیه و خودشناسی امکان پذیر نیست

امام جمعه دیواندره در مراسم گرامیداشت هفته تربیت اسلامی گفت: تربیت درونی بدون تزکیه و خودشناسی امکان پذیر نیست .

کد مطلب: ۶۰۳۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان،امام جمعه دیواندره در مراسم هفته تربیت اسلامی، ضمن تبریک هشتم اسفند سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی، از تلاش و اهتمام دست اندرکاران آموزش و پرورش دیواندره در پیشبرد برنامه های نظام تعلیم و تربیت تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه دیواندره با بیان اینکه در دنیای امروزی مردم به دنبال جاذبه های دنیایی بوده و سعادت اخروی را فراموش کرده اند؛ گفت: خوشبختانه مربیان و معلمان اهل عبادت بوده و به دنبال سعادت اخروی هستند.

ماموستا خالدیامام جمعه دیواندره خودسازی را وظفیه مهم و رسالت اصلی مربیان امور تربیتی دانست و گففت: متولیان تربیت در مدارس باید اول به دنبال خوسازی باشند تا بتوانند تولدی دوباره در دانش آموزان ایجاد کنند.

وی با بیان این مطلب که دشمنان همواره درصدد اند که دانش آموزان را از تربیت اسلامی دور کنند؛ از مربیان پرورشی مدارس خواست در تربیت و تزکیه دانش آموزان جدیت و اهتمام لازم را داشته باشند.

امام جمعه دیواندره هم چنین بر ایجاد بصیرت باطنی و بیداری قلب های دانش آموزان توسط مربیان تربیتی تاکید کرد و گفت: معلمان نیز باید در کنار پرداختن به موضوع آموزش، پرورش، تربیت و اخلاق را به آنان بیاموزند.

وی غفلت را موجب ویرانی اساس فکر و فرهنگ دانست و خطاب به مربیان پرورشی گفت: نباید برای پرورش دانش آموزانی که در اختیار شماست غفلت کرد چراکه با غفلت شما این نوجوانان گرفتار دست افراد ناصالح خواهند شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار