رفتار مربیان بیش از گفتار آنان به دانش‌آموزان درس می‌دهد

آیت‌الله سیدحسن خمینی با تاکید بر اینکه رفتار مربی بیش از گفتار او به دانش‌آموز درس می‌دهد، گفت: اگر رفتاری در شما برخلاف آن‌چه که می‌گویید باشد، نتیجه عکس در تربیت دانش‌آموز خواهد داشت.

کد مطلب: ۶۰۲۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، آیت‌الله سید حسن خمینی در نشست با فعالان حوزه تربیتی آموزش و پرورش مازندران که در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: فعالان عرصه تربیت هم خود اهل تربیت هستند و هم مبلغ آن.

وی با تاکید بر اینکه نخستین شرط تربیت این است که انسان بپذیرد مطلق نیست، افزود: مادامی‌که انسان خود را مطلق و مبری از عیب بداند، نیازی به تغییر در خود نمی‌بیند و حرکتی نمی‌کند.

یادگار امام گفت: اوایل انقلاب دانش‌آموزی دبستانی نامه‌ای به امام نوشت که در آن خطاب به امام گفته بود می‌خواستم به شما نصیحتی کنم اما بعد به ذهنم رسید شما بزرگ‌تر از این هستید که من به شما نصیحت کنم و امام در زیر آن نامه نوشت که کاش شما مرا نصیحت می‌کردید.

سیدحسن خمینی افزود: گاهی آن‌ها که از دور به ما می‌نگرند متوجه ایرادات می‌شونذ و نصیحت آنان از دلسوزی برمی‌آید.

وی با تاکید بر اینکه رفتار مربی بیش از گفتار او به دانش‌آموز درس می‌دهد، گفت: اگر رفتاری در شما برخلاف آن‌چه که می‌گویید باشد، نتیجه عکس در تربیت دانش‌آموز خواهد داشت.

یادگار امام‌ میل انسان به سعه‌ی وجودی را از اصول تربیت قلمداد کرد و بیان داشت: میل به بهتر شدن همان فطرت است و فطرت نیز میل به کمال. یکی از علل اینکه انسان سعادت‌پذیر یا شقاوت‌پذیر است این است که فطرت کمال‌جو دارد.

آیت‌الله سید حسن خمینی بزرگترین عامل جلوگیری از هنجارشکنی را ناهنجار جلوه دادن آن در جامعه دانست و گفت: در این صورت است که خود جامعه با کنترل‌های غیر رسمی خود مانع بروز ناهنجاری می‌شود.

وی در پایان خطاب به مربیان پرورشی گفت: اینکه شما با فرزندان جامعه سروکار دارید که همه‌ی هویت آینده‌ی کشور هستند، ارزشمند است و اگر در این مسیر بتوانید در یک دانش‌آموز حتی تحولی شگرف پدید آورید، همین فرد در جامعه موثر بوده و برای شما نیز حسنه دائمه مستمره خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار