برگزاری جشنواره ادبی دفاع مقدس در رشت

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به برگزاری جشنواره ادبی دفاع مقدس، گفت: 120 اثر در سه بخش شعر، داستان و نثر ادبی به دبیرخانه جشنواره ادبی دفاع مقدس رسید.

کد مطلب: ۵۹۷۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان، رسول جلایی در مراسم اختتامیه جشنواره ادبی دفاع مقدس که امروز به همت اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان برگزار شد، اظهار کرد: کار در حوزه کودک و نوجوان امیدآفرین و با نشاط است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان افزود: فعالیت در حوزه کودک و نوجوان از این جهت امیدآفرین است که امید برای بهتر شدن آینده این نسل را به دنبال دارد.

جلایی ادامه داد: فعالیت در حوزه کودک و نوجوانان از این جهت بانشاط است که صداقت و سادگی که در کودکان و نوجوانان در این برهه سنی شاهد هستیم بیشتر از سایر گروه های سنی است.

وی گفت: الگوهای دفاع مقدس برای اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان دارای ضریب اطمینان بیشتری است و انسان به استحکام، دوام و پایداری این حوزه نسبت به سایر مخاطبان اطمینان بیشتری دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با تاکید براینکه پذیرش صادقانه مختص دوران کودکی و نوجوانی است، ادامه داد: بازتاب رضایتمندی نیز در کودکان و نوجوانان با سهولت بیشتری ایجاد می شود.

جلایی با بیان اینکه تحکیم پایه های فرهنگ باید در حوزه کودک و نوجوان با جدیت بیشتری دنبال شود، اظهار کرد:اگر برای کودکان و نوجوانان فرصت کافی درنظر نگیریم شاهد فرصت سوزی در آتی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه فرهنگ  سازی در دوران کودکی و نوجوانی از اثربخشی بیشتری برخوردار است، یادآور شد: برای فرهنگ سازی کودکان و نوجوانان باید به مدارس، کانون ها و حتی مهدهای کودک توجه ویژه ای داشت.

جلایی با بیان اینکه فرهنگ سازی در میان کودکان و نوجوانان باید با ابزارهای جدید و جذاب همراه باشد، تاکید کرد: باید الگو و اسوه های دوران دفاع مقدس را به وسیله شعر، نثر، پویانمایی و تصویرگری به کودکان و نوجوانان بشناسانیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان گفت: جشنواره ادبی دفاع مقدس از آبان ماه سال جاری با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش، بنیاد شهید و شهرداری کار خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه 120 اثر در سه بخش شعر، داستان و نثر ادبی به دبیرخانه این جشنواره رسید، یادآور شد: در پایان از 18 اثر برتر در سه بخش این جشنواره تقدیر می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار