مدیرکل امور اجتماعی گیلان:

حضور مردم در کنار طرح تحول سلامت، ضامن تحقق اهداف این طرح است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دبیر هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد گیلان گفت: حضور مردم در کنار اجرای طرح تحول سلامت، می تواند تحقق اهداف آن را بهتر تضمین کند.

کد مطلب: ۵۹۶۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یونس رنجکش در در جشن لبخند حمایت از کودکان سرطانی در رشت بیان داشت: اجرای طرح تحول سلامت توسط دولت تدبیر و امید نقش مهمی در افزایش امنیت سلامت و کاهش دغدغه های مردم داشته است.
وی افزود: حضور مردم در کنار اجرای این طرح ، تنها محدود به کمک های نقدی و حمایت های مادی از بیماران و جامعه نیازمند نمی شود بلکه می تواند در حوزه آموزش عمومی و توسعه فرهنگ زندگی سالم مشارکت داشته باشند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان ادامه داد : جامعه امروز به دلیل تغییر سبک زندگی دچار مشکلات مختلف در حوزه سلامت شده و شاهد بروز انواع بیماری های نوظهور و سرطان ها شده ایم که کنترل و پیشگیری از روند رو به رشد این بیماری ها ، آگاهی بخشی به مردم برای تغییر سبک زندگی آنان است.
وی یادآور شد: هرچند افراد مختلفی به دلیل حس انساندوستانه وارد عرصه کمک به بیماران و نیازمندان می شوند اما فراگیر شدن این کمک ها ، نیازمند برنامه ریزی منسجم و سازمان یافته است که در این میان نقش تشکل های اجتماعی و سازمان های مردم نهاد در حوزه سلامت، می تواند پررنگ و با اهمیت باشد .
به گفته رنجکش، سمن ها نقش موثری در راستای سلامت مردم از طریق آموزش دارند و دستگاه های خدمات رسان در حوزه بهداشت و درمان نیز باید زمینه های هر چه بهتر این مشارکت مردمی را فراهم کنند.
وی اظهار داشت: در حوزه استانداری گیلان آمادگی کامل برای همراهی با طرح های آموزش همگانی توسط تشکل های اجتماعی برای حوزه سلامت وجود دارد و از این طرح ها استقبال می کنیم.
در این برنامه همچنین با اهدای لوحی از مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان به دلیل حمایتش از تشکل های اجتماعی تقدیر شد.
طرح تحول نظام سلامت که از پانزدهم اردیبهشت ماه سال 1393 آغاز شده، طرح مهم و بزرگی است که دولت تدبیر و امید با هدف بهبود وضعیت بهداشت و درمان در کشور به اجرا در آورد.
این طرح با هدف ارتقای کیفی و کمی خدمات درمانی ، دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی درمانی بویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم و در نهایت توسعه، جذب و ماندگاری پزشک متخصص در سراسر کشور به اجرا درآمده است.
برنامه کاهش میزان پرداخت از جیب بیماران بستری، حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان ها، ارتقای کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستان ها، ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستان های تابعه ، ترویح زایمان طبیعی و حمایت مالی از بیماران صعب العلاج و خاص نیازمند، هفت برنامه اصلی در طرح تحول نظام سلامت است.
بر اساس آخرین آمار، بالغ بر 300 تشکل مردم نهاد در قالب سازمان هایی همچون انجمن های خیریه، حوزه جوانان، محیط زیست و مددکاری در گیلان فعالیت می کنند.
از این تعداد سازمان های مردم نهاد در استان، حدود 60 سمن از استانداری و مابقی از نهادهایی از قبیل نیروی انتظامی، اداره کل ورزش و جوانان، بهزیستی و محیط زیست گیلان مجوز گرفته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار