افتتاحييه طرح اجرايي تقسيم كار كنترل آسيب هاي اجتماعي

رئيس اداره پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي اداره كل آموزش و پرورش شهرتهران گفت: افتتاحيه اجراي تقسيم كار كنترل آسيب هاي اجتماعي مناطق 19 گانه شهر تهران با حضور مسئولين اجرايي اين طرح در تالار فرهنگ در حال برگزاري است .

کد مطلب: ۵۹۶۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد

قاسم منوچهري در گفتگو با خبرنگار پانا گفت: در راستاي تاكيدات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) و رياست جمهوري دولت تدبير و اميد در زمينه هاي اعتياد،طلاق،مفاسد اخلاقيو مناطق حاشيه نشين شهر اولين جلسه تقسيم كار براي مناطق 19 گانه شهر تهران در تالار فرهنگ در حال برگزاري است.

رئيس اداره پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي اداره كل آموزش و پرورش شهرتهران در ادامه بيان داشت كه در اين طرح ملي پيش بيني شده است كه تمام دانش آموزان پايه هاي ششم و نهم در محورهاي پيشگيري از اعتيازد و تمامي دانش آموزان دختر پايه هفتم و پسر پايه هشتم در محور پيگشيري از مفاسد اخلاقي ، تحت پوشش اين طرح قرار بگيرند.

منوچهري در ادامه بيان داشت محور پيشگيري از طلاق و مخاطذرات مرتبط با آن نيز هم بر اساس وضعيت خطر پذيري دانش آموزان در هر منطقه اي به مرحله اجرا گذاشته مي شود.

رئيس اداره پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي اداره كل آموزش و پرورش شهرتهران در ادامه در خصوص محورها و سرفصل هاي اين آموزش بيان داشت كه آموزش مهارت هاي اجتماعي به دانش آموزان پايه ششم در سه مهارت، مهارت خودآگاهي ، تصميم گيري و مهارت دوست يابي است.

مهارت جرات مندي به دانش آموزان پايه نهم در قالب سه مهارت حل مسئله ، جرات مندي و مهارت شناخت رفتارهاي پر خطر به دانش آموزان آموزش داده مي شود.

مهارت هاي مديريت عواطف و هيجانات دروني در دوره بلوغ كه ويژه دختران پايه هفتم مي باشد در غالب سه محور شناخت تغييرات در دوره بلوغ، خودمراقبتي و عفاف حجاب به دانش آموزان آموزش داده مي شود.

و در آخر بيان داشت آموزش مهرات هاي مديريت عواطف و هيجانات در دوره بلوغ ويژه پسران پايه هشتم در 4 محور شناخت تغييرات در دوره بلوغ ، مديريت عواطف و هيجانات در دوره بلوغ ، خود مراقتبي و حجاب برگزار مي شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار