رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان آذربایجانشرقی درگفتگو باپانا

دانش‌آموز را با اجبار، نمی‌توان به راهپیمایی آورد

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان آذربایجان شرقی گفت: قطعا با تکلیف نمی‌توان دانش‌آموز را در روز تعطیل به خیابان‌ها کشاند. احساس هویت و علاقه هرچند در دانش‌آموزان علمی وعمقی نیست ولی حداقل نسبت به اصل و آرمان های انقلاب احساس مسئولیت می‌کنند که در هوای سرد به راهپیمایی می‌آیند.

کد مطلب: ۵۹۶۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد

محسن محمدزاده ظهر امروز در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن تبریز در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی و هنری پانا اظهار داشت: نسل جدید به شدت نیاز دارد به صورت استدلالی و اقناعی با مبانی انقلاب اسلامی و مبانی استکبارسیتزی آشنا شود. تریبون آزاد انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی تلاش می‌کند این فضا را در حد خود ایجاد کند.

وی در ادامه درباره تریبون آزاد اتحادیه تشریح کرد: به وجود آوردن چنین فضاهایی کمک می‌کند تا دانش‌آموزان ما بتوانند در کنار هم به بحث و اظهار نظر بپردازند و آرا مختلف مطرح شود و نهایتا، نسل جدید کمی دقیق‌تر و علمی‌تر با مبانی انقلاب آشنا شوند.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان با اشاره به موضوع تریبون آزاد «مرگ بر آمریکا؟»، خاطرنشان کرد: امروز اقتضای روز و شرایط ما این است که در این حوزه بیش‌تر کار کنیم و تهدیدهایی که از جانب استکبار وجود دارد، خیلی جدید است و در مقابل آن لازم است با تاکید بر آگاه سازی نسل جدید جدای از بحث‌های شعاری با موضوع مقابله کنیم.

وی تصریح کرد: قطعا فضایی که ما ایجاد کرده‌ایم آزادی بیان را به عنوان هدف در پیش گرفته و تلاش داریم سلایق مختلف نظرهای خود را مطرح کنند و قطعا جناح و طرزفکری که از سطح بالاتری برخوردار است، می‌تواند غلبه کند و ما هم مبانی داریم در این باره که از آن موضع استقبال می‌کنیم.

محمدزاده درباره اینکه حضور در صحنه راهپیمایی برای دانش‌آموزان تکلیف است یا دلخواه، گفت: قطعا با تکلیف نمی‌توان دانش‌آموز را در روز تعطیل به خیابان‌ها کشاند. احساس هویت و علاقه هرچند در دانش‌آموزان علمی وعمقی نیست ولی حداقل نسبت به اصل و آرمان های انقلاب احساس مسئولیت می‌کنند که در هوای سرد به خیابان‌ها روی می‌آورند.

گفت و گو از: بهنام عبداللهی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار