مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا:

استمرار فرهنگ حفظ قرآن هدف غایی برنامه های قرآنی است

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: هدف غایی ما تربیت قرآنی دانش آموزان و نیل به این ارزش عظیم است.

کد مطلب: ۵۹۴۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد

محمد رضا مسیب زاده در حاشیه آیین تجلیل از اولیای دانش آموزان حافظ قرآن در تالار معلم تبریز در گفت و گو با خبرنگار پانا با بیان این که برنامه های مختلف و متنوعی در حوزه قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش صورت می گیرد، اظهار داشت: هدف غایی ما تربیت قرآنی دانش آموزان و نیل به این ارزش عظیم است.

وی افزود: یکی از این برنامه ها، طرح ملی حفظ قرآن کریم است که بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری که تاکید کردند باید 10 میلیون حافظ قرآن در کشور داشته باشیم وزارت آموزش و پرورش، اولین نهادی بود که به فرمایش مقام معظم رهبری لبیک گفت.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان این که هدف اصلی ما حفظ آیات الهی و ایجاد یک زمینه فرهنگی و قرآنی است، ادامه داد: بعد از راه اندازی سایت نور و ارسال دستور العمل طرح نور و برگزاری کلاس های آموزشی نزدیک به 4 میلیون دانش آموزو فرهنگی در این طرح ارزشمند شرکت کردند.

مسیب زاده با تاکید بر این که حفظ قرآن، کلید درک معنا و مفاهیم قرآن و عمل به آن است، گفت: قبل از اجرای این طرح حدود 550 نفر حافظ کل قرآن داشتیم و الان نزدیک به هزار نفر حافظ قرآن داریم اما آن چیزی که هدف اصلی ما بود ایجاد فرهنگ حفظ قرآن بود و رسیدن به حفظ کل کار ارزشمندی است اما به این مفهوم نیست که هدف غایی ما این است بلکه هدف اصلی ما ترویج فرهنگ قرآنی و یاد گیری آموزه های آن است.

وی طرح حفظ موضوعی قرآن را یکی دیگر از برنامه ها برشمرد و گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری دانش آموزان باید به صورت محاوره ای در زندگی روزمره از آیات قران استفاده کنند و در این راستا 11 عنوان کتاب ویژه دانش آموزان در قالب 20 تا 40 آیه متناسب با سنین دانش آموزان تهیه شده است.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: سال گذشته نزدیک به یک میلیون 200 نفر در این طرح شرکت داشتند و امسال دو میلیون نفر در ین طرح شرکت داشتند که از کارهای شاخص ما در حوزه برنامه های قرآنی بود.

خبرنگار: آیسا عباسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار