پاشایی:جریان سازی مقابله با خشونت در مدرسه شکل می گیرد

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خاستگاه اصلی و جریان سازی پرسش مهر رئیس جمهور با عنوان" نفی خشونت در جامعه و جهان" را مدرسه بیان کرد.

کد مطلب: ۵۹۴۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگارآموزش و پرورش پانا، جعفر پاشایی در هفدهمین همایش پرسش مهر ریاست جمهوری استان در تالار معلم تبریز،با تبریک ایام ا... دهه فجر، ابراز داشت: انقلاب اسلامی فرصت های بسیاری را برای جوانان و نوجوانان فراهم کرد تا با احساس مسئولیت و همکاری و محبت در کنار هم موفقیت های بی شماری را رقم بزنند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: در شکل گیری انقلاب آرمان هایی همچون استقلال ملی، آگاهی ملی و آزادی ارزش بود و بر پایه همین اصول بود که شهدا جان خود را برای حفظ آن نثار کردند.
رئیس ستاد اجرایی طرح فراخوان پرسش مهر 17 در استان، با تاکید بر آگاهی نسبت به گفتمان آزاد اندیشی و مردم سالاری، تصریح کرد: متولیان اصلی گسترش چنین اندیشه هایی که هم تنوع داشته و هم سازنده باشد مسئولین بوده و خاستگاه اصلی آن از مدارس است.
پاشایی بیان کرد: فراخوان پرسش مهر از زبان ریاست محترم جمهوری حاکی از عمل به گفتمان عمومی است و باید به این گفتمان عمومی مردم توجه کنیم.
وی اصل دیگر پرسش مهر را بازتابی از افکار بالنده نسل پرورش یافته جامعه به سوی پرسشگری عنوان کرده و افزود: پرسش مهر امسال موضوع بسیار مهم بین المللی را از دانش آموزان، معلمان و خانواده ها جویا شده و مقوله جدی خشونت و روش مقابله با آن را مطرح می کند.
مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان اذعان داشت: دانش آموزان در برنامه درسی و آموزشی با مولفه هایی چون نوع دوستی، ایثار و فداکاری آشنا می شوند و باید توجه داشت که برای ریشه کنی خشونت و پرخاش راه های مقابله را در دوره کودکی و نوجوانی به فرزندانمان بیاموزیم.
پاشایی ادامه داد: جریان سازی این مقوله مهم از مدرسه با پرسش مهر ریاست جمهوری به سمت خانواده ها و در نهایت جامعه سوق داده می شود و باید معلمان نسبت به آموزش آن تلاش نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار