معاون بازاریابی شرکت سهامی فرش درگفت وگو با پانا:

برخی تولیدات فرش دستباف سنتی و بدون توجه به سلایق جدید بازار است

معاون بازاریابی شرکت سهامی فرش گفت : تولید سنتی فرش همچنان وجود دارد و برخی تولید کنندگان بدون توجه به بازار هدف صادراتی به ایده های جدید در بازارفرش دستباف بی توجه هستند .

کد مطلب: ۵۹۳۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد

علی ملکی جو در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا در پاسخ به این پرسش که در بخش تولید برای طراحی های مدرن و خانه های مدرن چه برنامه ای در دستور کار وجود دارد ، گفت :در این زمینه برنامه هایی اجرا شده اما به هر حال چالشهایی نیز زمینه صادرات فرش وجود دارد ازجمله ارتباطات مالی و بانکی نامناسب ،قیمت تمام شده بالا که باید با برنامه ریزی های دقیق برای تدابیری اندیشیده شود .

وی با بیان اینکه حضور در نمایشگاههای مختلف فرش دستباف باید موجب شود تا تولید فشاری به تولید کششی تبدیل شود ، عنوان کرد: باید به جای اینکه کالایی تولید کرده و بعد به فروش رسانیم تولید را بر مبنای ایده ها انجام داده تا در بازار هدف صادراتی حرفی برای گفتن وجود داشته باشد.

ملکی جو خاطرنشان کرد: تولید سنتی فرش همچنان وجود دارد و برخی تولید کنندگان بدون توجه به بازار هدف صادراتی به ایده های جدید در بازارفرش دستباف بی توجه هستند .

وی با بیان اینکه دولت به عنوان حامی تولید فرش در حمایت از بنگاههای کوچک و متوسط نقش تعیین کننده ای دارد ، تصریح کرد: باید راه حل هایی برای برون رفت از وضعیت کنونی و تبدیل تولید فشاری به تولید کششی پیش بینی کند که البته اقداماتی در سالهای گذشته از سوی مرکز ملی فرش به عنوان تنها متولی فرش دستباف کشور صورت گرفته اما کافی نبوده و قاعدتا نیازبه نگاهها و آموزشهای جدید برای آموزش این مجموعه و صنعت وجود دارد .

معاون بازرگانی شرکت سهامی فرش خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در بخش آموزش فرش دستباف موجب می شود تا پتانسیل حضور در بازارهای جهانی افزایش یابد .

وی در پاسخ به این پرسش که در بسیاری ازصنایع بحث پیوند صنعت و دانشگاه مطرح است این ظرفیت در صنعت فرش دستباف به چه شکل است نیز بیان کرد: متاسفانه هنوز به میزان کمی پیوند صنعت و دانشگاه در فرش دستباف کشور به وجود آمده است و باید این ارتباط تقویت شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار