معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان:

دستفروشی را می توان با برنامه ریزی دقیق به فرصت تبدیل کرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: برخلاف برخی تصورات، دستفروشی یک تهدید نیست، بلکه می توان با برنامه ریزی دقیق آن را به یک فرصت تبدیل کرد.

کد مطلب: ۵۹۲۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان ،امیر قادری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان در جلسه ساماندهی دستفروشان شهر سنندج گفت: دستفروشی پدیده ای است که در برخی استان ها چون کردستان نمود بیشتری دارد، اما باید این مسئله را حل و فصل کرد.

وی افزود: هم باید مواد قانونی مرتبط با این موضوع را اجرا کرد و هم با اتخاذ تدابیری در مکان هایی که امکان استفاده از ظرفیت دستفروشان وجود دارد، نسبت به ساماندهی آنها اقدام کرد.

معاون استاندار کردستان با تأکید بر اینکه طبق قانون ساماندهی دستفروشان سطح شهر وظیفه شهرداری است، خاطرنشان کرد: اما تحقق این امر تنها در گرو همکاری و هماهنگی سایر دستگاه های مرتبط با این موضوع امکانپذیر است و همه باید کمک کنند تا شهرداری کار خود را به درستی انجام دهد.

قادری با یادآوری وجود تجارب مختلف در این راستا در سطح کشور و در استان طی سال های گذشته افزود: پیشنهاد این است که با استفاده از مشاوران ذیصلاح و صاحب تجربه، کار مطالعاتی جامع و کامل در زمینه ساماندهی دستفروشان انجام شود.

وی ایده ایجاد روزبازارها، دوشنبه بازارها و ....را البته در مکان هایی به شکل موقت، اقدام خوبی دانست و گفت: باید زمینه ای فراهم شود که این اقتصاد در سطح شهر فعالیت خود را انجام بدهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان تصریح کرد: بسیاری از شهروندان تمایل دارند بخشی از مایحتاج خود را با قیمتی مناسبتر از دستفروشان تأمین کنند و لذا ساماندهی آنها، هم موجب پاسخ به نیاز شهروندان و هم تداوم امرار معاش این قشر از طریق دستفروشی را به همراه خواهد داشت.

قادری افزود: باید ساختار شهر مطالعه و مکان هایی به عنوان جمعه بازار و غیره تعیین شود و در این زمینه باید مرحله به مرحله پیش رفت، اما به طور کلی ساماندهی دستفروشان در اجرای پروژه پیاده راه سازی نیز که در دست اقدام است، بسیار مهم و موثر خواهد بود.

وی در پایان بر نقش مؤثر نیروی انتظامی، اصناف، بازاریان و مغازه داران در ساماندهی دستفروشان تأکید کرد و افزود: جلسات ساماندهی دستفروشان باید به صورت شهرستانی، طبق یک برنامه زمانبندی به طور مرتب برگزار شود و هرجا نیاز به اجرای نقش استانی در این خصوص وجود داشته باشد، اقدام خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار