رئیس پلیس راه کشور اعلام کرد؛

برخورد جدی و قانونی با تخلفات رانندگان اتوبوس برون شهری

خبرگزاری پانا: رئیس پلیس راه کشور با اشاره به ضرورت های افزایش نظارت بر نوع عملکرد رانندگان اتوبوس های برون شهری از برخورد جدی و قانونی پلیس با تخلفات این دست از رانندگان خبر داد.

کد مطلب: ۵۹۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمدرضا مهماندار با اعلام این مطلب اظهار داشت: با توجه به افزایش ظرفیت شبکه حمل و نقل عمومی برون شهری از جمله اتوبوس ها پلیس راه ناجا توجه ویژه ای به این دست از رانندگان داشته تا از تخلفات احتمالی آنان جلوگیری به عمل آورد.

وی ادامه داد: سیستم هوشمند جی پی اس (GPS) با برخورداری از پرت های اطلاعاتی کارکرد راننده از جمله سرعت در مسیر را ثبت و در صورتی که تخلفی برای وی ثبت شده باشد در اولین پاسگاه، پلیس راه با وی برخورد قانونی لازم را انجام خواهد داد.

فرمانده پلیس راه ناجا بیان داشت: دفترچه ای برای هر راننده اتوبوس وجود دارد که در آن کلیه رفتارها از جمله ساعت کارکرد و تخلفات وی ثبت و ضبط می شود. با وجود این دو سیستم ثبت تخلفات به جرات می توان گفت که بیشترین کنترل ها بر روی اتوبوس های برون شهری صورت می گیرد و نوع عملکرد آنها در تمامی پاسگاه های پلیس راه مورد بررسی قرار می گیرد.

این مقام مسئول در پلیس راهور ناجا اظهار داشت: برخی از تخلفات مانند خواب آلودگی قابل ثبت نیست لذا رانندگان نسبت به این موضوع باید حساس باشند و ایمنی مسافران را در نظر بگیرند و از ادامه مسیر خودداری کنند در غیر این صورت اگر سانحه ای به وقوع بپیوندد خود راننده باید عواقب قانونی آن را پذیرا باشد.




ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار