حمایت از تحقیقات چای مهمترین استراتژی وزارت جهادکشاورزی است

رییس سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: اولین و مهمترین استراتژی وزارت جهادکشاورزی حمایت از تحقیقات چای کشور از نظر نیروی انسانی و امکانات است.

کد مطلب: ۵۹۰۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،اسکندر زند شامگاه چهارشنبه در لاهیجان در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: اولین استراتژی که در زمینه تحقیقات چای کشور توسط این سازمان با ارتقای مرکز تحقیقات چای به پژوهشکده چای در دست اجرا داریم تقویت از تحقیقات چای کشور است .
وی افزود: سال ها مرکز تحقیقات چای در کشور وجود داشته است و بنیه مراکز تحقیقاتی به نیروی انسانی و امکانات آن بستگی دارد که با این طرح نسبت به تقویات بنیه نیروی انسانی و امکانات این مجموعه کمک خواهد شد.
معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهادکشاورزی خاطرنشان کرد: با موافقتی که از سوی شورای گسترش وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری انجام شد ، مرکز تحقیقات چای کشور به پژوهشکده چای ارتقا پیدا کرد که این موضوع دست ما را باز می کند که هم به تقویت نیروی انسانی کمک کنیم و هم بتوانیم امکانات لازم را برای تحقیقات این پژوهشکده تامین نماییم .
وی یادآورشد: ردیف های بودجه ای هم برای این پژوهشکده بطور جدا گانه در نظر گرفته شده و بزودی این پژوهشکده تقویت خواهدشد.
زند گفت: استراتژی بعدی افزایش درآمد کشاورزان است که یکی از راههای افزایش درآمد کشاورزیان بالابردن ارزش افزوده چای است که پژوهشکده چای این برنامه را بطور جدی دنبال خواهد کرد.
وی افزود: در 2 سال گذشته مسئله تحقیقات چای کشور به توسعه مزارع ارگانیک چای تبدیل شده است که این موضوع الگوی خوبی برای ترویج آن است تا کشاورزان بتوانند چای ارگانیک با ارزش افزوده بالاتری تولید کنند.
وی تصریح کرد: افزایش تولید و گسترش معاملات بین المللی و رسیدن به ارقامی چای که کمیت و کیفیت بالاتری داشته باشند از دیگر برنامه های این سازمان است.
وی به نژادی را یکی از اولویت های اصلی سازمان تحقیقات ، آموزش وترویج کشاورزی وزارت جهادکشاورزی در کلیه زمینه های باغبانی بویژه بوته های چای ذکر کرد و ادامه داد: موضوع بعدی فر آوری پس از برداشت چای است که یکی از دستور کارهای پژوهشکده چای خواهد بود .
معاون وزیر جهادکشاورزی یادآورشد: با اینکه مرکز تحقیقاتی چای از دهه های گذشته در کشور وجود داشته است ولی تحقیقات چای را به دلیل اینکه محققان و دانشگاهها کمتر به آن پرداخته اند را باید نوپا حساب کرد .
وی گفت: امیدواریم برنامه هایی که در این زمینه در پیش گرفته شده است وحمایت هایی که در وزارت جهادکشاورزی در کل امور باغبانی و چای وجود دارد بتوانیم در زندگی و معیشت چایکار ان در آینده بیشتر موثر باشیم .
مراسم ارتقای مرکز تحقیقات چای کشور به پژوهشکده چای عصر روز گذشته (چهارشنبه)با حضور مسوولان مراکز علمی و تحقیقاتی بخش کشاورزی استان گیلان ، فرماندار لاهیجان ، معاون پارلمانی وزارت جهادکشاورزی ، ریییس سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی و رییس موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور ، رییس سازمان چای کشور ، رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان ، اعضای سندیکای چای کشور در پژوهشکده چای در لاهیجان برگزارشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار