افتتاح 54 پروژه شهرستان نکا در دهه فجر

فرماندار نكا گفت: در دهه مبارک فجر امسال، 54 پروژه عمرانی و فرهنگی با اعتبار بالغ بر 25 میلیارد و هفتصد و نود و پنج میلیون تومان در شهرستان نکا يه بهره برداری می رسد.

کد مطلب: ۵۹۰۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، جعفر احمدی با اعلام این خبر اظهار داشت: 40 پروژه عمرانی با اعتبار بالغ بر 24 میلیارد و 451 میلیون تومان و 14 واحد طرح اشتغالزایی خرد و زود بازده با اعتبار بالغ بر 1 میلیارد و 344 میلیون تومان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

این مسئول با اشاره به پروژه ها در حوزه بخشداریها گفت: احداث ساختمان اداری بخشداری هزارجریب در روستای چلمردی با گذشت 21 سال از تاسیس آن با اعتبار بالغ بر 300 میلیون تومان ، ساخت ساختمان دهیاری روستاهای چناربن و اسماعیل آقا محله 190 میلیون ، ساخت آشیانه آتش نشانی دنگسرک 50 میلیون هزینه شده است.

احمدی در خصوص افتتاح پروژه های حوزه آب و فاضلاب روستایی در دهه فجر اظهار داشت: از اعتبارات سالهای جاری و اعتبارات سالهای قبل با رقم اعتباری 2 میلیارد و 127 میلیون تومان برای آبرسانی مجتمع آبرسانی ولامده( روستاهای ولامده، چمازده، آکرد) و مجتمع شهید اسفندیاری (شامل روستاهای اطرب، بهزاد کلا، ملیج گاله، گلچالسر، آجند، نیم چاه ) برای انتقال آب شبکه توزیع، احداث مخزن زمینی و نصب دستگاه ژنراتور و تابلوی برق تأمین شده و به اتمام رسیده است.

وی در خصوص افتتاح پروژه های حوزه عمران و آبادی روستایی در دهه فجر گفت: به منظور عمران و آبادی روستاها و متوازن نمودن شاخص های استفاده از منابع در نظر گرفته شده 6 پروژه در قالب اجرای طرح هادی ( زیر سازی و آسفالت روستاهای تازه آباد ، طوسکلا و خورشید) ، ساختمانهای عمومی (ساخت غسالخانه روستای گلورد بزرگ و زرندین علیا) و اجرای کانال هدایت آبهای سطحی در روستای گلورد بزرگ با رقم اعتباری 1 میلیارد و 620 میلیون تومان اجرا گردید.

فرماندار نکا از افتتاح 3 پروژه کمیته امداد امام (ره) شامل احداث مسکن محرومین تحت پوشش کمیته امداد در روستای امامیه و نوذرآباد به مبلغ 78 میلیون تومان در دهه فجر نام برد.

این مسئول ادامه داد: در حوزه برق، روستاهای سه کیله ، طوسکلا ، تازه آباد ، کمیشان ، نودهک و مسکن مهر به تعداد 7 پروژه با رقم اعتباری 445 میلیون تومان برای اصلاح شبکه ، نصب ترانس ، تأمین برق پست زمینی اجرا شده و آماده بهره برداری می باشد.

احمدی در خصوص افتتاح پروژه های حوزه آب و فاضلاب شهری در دهه فجر گفت: برای تجهیز و بهره برداری یک حلقه چاه با دبی 80 لیتر بر ثانیه، احداث خط انتقال و اتاقک ، به مبلغ 1 میلیارد و 86 میلیون تومان مصرف شده و آماده بهره برداری است.

رئیس ستاد دهه فجر شهرستان افزود: حوزه آموزش و پرورش، احداث مدرسه 12 کلاسه ابتدایی در زمین بهپاک داخل شهر مبلغ 2 میلیارد تومان تأمین اعتبار شده و همچنین جهت احداث آزمایشگاه با عنوان پلاسما دومین آزمایشگاه پلاسمای خاورمیانه در نکا به متراژ 170 متر مربع با اعتبار 800 میلیون تومان که آماده بهره برداری بوده و در دهه فجر افتتاح می‌گردد.

فرماندار نکا تصریح کرد: به منظور استقرار واحد های صنعتی به صورت خطی و تجمعی شهرک صنعتی در دو فاز در حال احداث است که در فاز دو برای گاز رسانی واحد های صنعتی مبلغ 270 میلیون تومان تأمین اعتبار شده که پروژه آن به اتمام رسیده است

این مسئول با اشاره به احداث راه های اصلی و فرعی و پل های ارتباطی و دوربرگردانها در این شهرستان گفت: تعداد 7 پروژه با مبلغ اعتبار6 میلیارد و 820 میلیون تومان تأمین اعتبار شده و آماده بهره برداری میباشد و یکی از این پروژه های مهم ، احداث پل ارتباطی ورودی ضلع غربی شهر نکا بوده که بناست تا دهه مبارک فجر تکمیل و افتتاح گردد.

احمدی در حوزه کشاورزی اظهار داشت: پروژه آبیاری تحت فشار در سطح اجرایی 123 هکتار که مبلغ 1 میلیارد و 85 میلیون تومان که 85 درصد این مبلغ به صورت بلاعوض و 15 درصد مابقی با مشارکت مردمی اجرا شده و به صورت نمادین 1 پروژه در سطح 4 هکتار و 600 متر در روستای آجند برای باغ مرکبات با مبلغ اعتباری 35 میلیون تومان بلاعوض و 3 میلیون تومان با آورده متقاضی اجرا شده است و در دهه فجر افتتاح می‌گردد.

فرماندار نکا ادامه داد: جهت ایجاد باغ در اراضی شیب دار با سطح عملیات 570 هکتار در روستای اومال با اعتبار 5 میلیارد و 400 میلیون تومان که از این مبلغ 1 میلیارد و 700 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و 3 میلیارد و 700 میلیون تومان از محل سفر ریاست محترم جمهور می باشد پس از کلنگ زنی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به حوزه بهداشت و درمان گفت: یک پروژه دارای اهمیت با عنوان مرکز بهداشت و درمان روستای کمیشان با رقم اعتباری 815 میلیون تومان در راستای اهداف طرح تحول نظام سلامت برای بهبود خدمات رسانی به 5 روستا با جمعیت 3361 نفر در قالب 1022 خانوار ساخته شده و در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

احمدی عنوان داشت: اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان جهت راه اندازی بخشهایی از بیمارستان امام حسین و کلینیک طوبی هزینه شده که در مجموع 3 میلیارد و 315 میلیون تومان به این حوزه تخصیص پیدا کرده و قابل افتتاح و بهره برداری می باشد.

فرماندار نکا در حوزه بنگاه های اقتصادی کوچک و مقیاس متوسط افزود: کمیته امداد شهرستان 12 پروژه اقتصادی برای اشتغال 26 نفر با رقم اعتباری 214 میلیون تومان آماده بهره برداری دارد ، همچنین یک پروژه اقتصادی دیگر با عنوان تولید و توزیع انواع ترشیجات و مرباجات توسط شرکت تعاونی ارمغان بادله کوه با استفاده از تسهیلات بانکی 45 میلیون تومان با اشتغالزایی 7 نفر در شهرک صنعتی ساخته شده و افتتاح خواهد شد.

احمدی تاکید کرد: هدایت و نقش مؤثر خبرنگاران و انعکاس خدمات دولت و نظام، روحیه نشاط و امید را در جامعه تقویت می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار