مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل:

شبکه سد خدا آفرین شهرهای شمالی استان اردبیل را متحول می کند

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: طرح شبکه سد خدا آفرین به عنوان یکی از بزرگ‌ ترین طرح‌ های تامین آب کشاورزی شمال غرب کشور مناطق شمالی استان اردبیل را متحول خواهد کرد.

کد مطلب: ۵۶۷۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، اصغر سلیمانزاده در جلسه شورای اداری بیله سوار افزود: اعتبارات این طرح بزرگ در زمان سفر رییس جمهوری به استان اردبیل از صندوق توسعه ملی به این بخش واگذار شده است .
وی هکتار از این اراضی در محدوده شهرستان بیله سوار و 20 هزار هکتار در محدوده شهرستان پارس آباد است و 26 هزار نفر بصورت مستقیم اشتغال می یابند .
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل افزود: کانال اصلی سد خدا آفرین 178 کیلومتر و کانال درجه دوم این طرح نیز 360 کیلومتر و زهکشی آن 420 کیلومتر است و 65 درصد پروژه پایاب سد خدا آفرین در شهرستان بیله سوار قرار دارد .
سلیمان زاده بیان کرد: تا یک هفته آینده لیست کارگران شرکت های فعال آب منطقه ای که در حوزه شهرستان بیله سوار فعالیت دارند برای انتقال حق بیمه به تامین اجتماعی بیله سوار ارائه خواهد شد و تمام تمهیدات در این زمینه انجام خواهد شد .
وی همچنین در زمینه اعتبارات هزینه شده در طرح پایاب سد خدا آفرین گفت: تاکنون چهار هزار و 850 میلیارد ریال برای توسعه طرح پایاب سد خدا آفرین در شمال استان اردبیل هزینه شده ، چهار هزار و 360 میلیارد ریال قرارداد در حال اجرا می باشد ، 2 هزار میلیارد ریال قرارداد در حال ابلاغ و چهار هزار میلیارد ریال نیز قرارداد در حال مناقصه است .
مدیرعامل آب منطقه ای اردبیل در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از فعالیت های طرح پایاب تا پایان سال 96 به پایان خواهد رسید گفت: اوایل سال 97 کل شبکه پایاب سد خدا آفرین تکمیل و به پایان می رسد و ناحیه دوم این پروژه با مساحت 12 هزار و 500 هکتار دهه فجر امسال در شهرستان بیله سوار افتتاح خواهد شد .
وی افزود: بر اساس تعهد باید 30 درصد هزینه ای که از طرف صندوق توسعه ملی در شمال استان اردبیل بویژه شهرستان های بیله سوار و پارس آباد هزینه شده و بعد از تکمیل و راه اندازی شبکه پایاب سد خدا آفرین به صندوق باز شود تا در طرح های ملی دیگر استان های کشور نیز توزیع شود .
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در زمینه سد بیله سوار نیز گفت: این سد با حجم 38 میلیون متر مکعب در شهرستان بیله سوار ساخته خواهد شد و مطالعات این سد در حال اتمام است و مجوزهای مطالعاتی لازم از طرف مدیریت منابع آب کشور صادر شده و تحول عظیمی در منطقه فراهم خواهد کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار