استاندار:

سیستان وبلوچستان دارای ظرفیت مناسب کشاورزی برای عمان

استاندار سيستان و بلوچستان گفت: جنس روابط كشور عمان با ايران متفاوت از ساير كشور هاي عربي است و به توسعه روابط مي انديشد.

کد مطلب: ۵۶۷۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علي اوسط هاشمي در جلسه كمیسيون روابط خارجي استان با موضوع روابط اقتصادي سيستان و بلوچستان و عمان بيان كرد:توسعه روابط كشور عمان با دیگر کشورها بر پایه خواست ملت و ضرورت هاي منافع ملي استوار است نه بر موضع تعصب، كه وجه تمايز اين كشور با كشور هاي عربي منطقه است.

وي ادامه داد : اولویت استانهای همجوار با عمان به نمايندگي از دولت ایران باید تمرکز بخش بزرگي از نياز هاي كشور در بنادر عمان باشد و منطبق با نياز بازار ۲ کشور روابط را توسعه ببخشیم.

هاشمي با اشاره به سهم اندک ۲ درصدي بخش کشاورزی در توليد ناخالص داخلی عمان گفت:وجود 10ميليون هكتار اراضي منابع طبيعي در سيستان و بلوچستان ظرفيت مناسبي براي سرمایه گذاری عمان در این بخش در استان است.

وي در همين باره اضافه کرد :در بحث پروار بندي شتر مي توان برنامه ريزي و سرمایه گذاری مشترک داشته باشیم.

وي با اشاره به اقليم متنوع سيستان و بلوچستان و حدود يك دوم مساحت كشور عمان اظهار داشت: عمان می تواند نياز غذايي خود را در بخش هاي كشاورزي و دامي بدون طي مسير طولاني و حداكثر با سه ساعت و نيم زمان از طريق بندر چابهار تامين كند.

وی تاسیس مركز پژوهش و مطالعات كشاورزي را با مشاركت عمان مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: تنوع كشت با انتقال آب از دريای عمان را مي توان مبناي كار هم قرار بدهیم .

نماینده عالی دولت در سیستان وبلوچستان اعتقاد دارد در بخش صنعت وجود ۲منطقه ويژه اقتصادي "رامشار و ميرجاوه" مزیت استثنایی براي دسترسی عمان به بازار كشور هاي آسياي ميانه است که مي توان با اعمال معافیت های قانونی مالیاتی و گمرگی فضای جدیدی برای سرمايه گذاري مشترك خلق کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار