در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

بی برنامگی در ثبت نام آزمون های ارشد و دکتری/دانشجویان متضرر شدند

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه برخی تصمیمات اتخاذ شده در آموزش عالی به ضرر دانشجویان است، گفت: بی برنامگی در ثبت نام آزمون های ارشد و دکتری به ضرر دانشجویان تمام می شود.

کد مطلب: ۵۶۶۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد

علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درباره تصمیم گیری آموزش عالی در حوزه آموزشی دانشگاه ها اظهارداشت: هماهنگی و تصمیماتی که در وزارت علوم برای دانشجویان گرفته می شود باید به نفع آن ها باشد اما گاهی این تصمیمات اگر به موقع نباشد به ضرر دانشجویان خواهد بود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: وزارت بهداشت، علوم و دانشگاه آزاد باید در تصمیماتی که در حوزه آموزشی دانشجویان به ویژه تصمیم در برگزاری آزمون ها می گیرند با هماهنگی و برنامه ریزی و اطلاع رسانی کافی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها باید به دنبال افزایش کیفیت آموزشی باشند، گفت: از طرفی جذب بی ‌رویه دانشجو در مقاطع مختلف به ویژه تحصیلات تکمیلی با هدف کسب درآمد نتیجه‌ ای جز کاهش کیفیت آموزشی ندارد اما در چند سال گذشته رویکرد مدرک‌ گرایی در کشور به دلایل مختلف رواج پیدا کرده است.

این نماینده مجلس در ادامه با تأکید بر اینکه رویکرد پذیرش دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی را منطقی نیست به موضوع ادغام ثبت نام آزمون های سراسری و آزاد اشاره کرد و گفت: تصمیم درباره برگزاری همزمان آزمون های ورود به دانشگاه طبق قانون باید طبق قانون انجام شود و آموزش عالی موظف به اجرای قانون است.

به گفته عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی تنها در دانشگاه آزاد اتفاق نمی‌ افتد بلکه بسیاری از پردیس‌ ها، دانشگاه ‌های غیرانتفاعی و پیام نور نیز انجام می شود.

سلیمی تصریح کرد: در صورت اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌ های تحصیلات تکمیلی، جلوی جذب بی ‌رویه دانشجو در مقطع دکتری گرفته می‌ شود و تمام دانشگاه ‌ها موظف به تبعیت از این قانون خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار