وزیر نفت در تبریز؛

از کسب و کار نفتی در آذربایجان شرقی حمایت می‌کنیم

وزیر نفت در شورای اداری آذربایجان شرقی، از حمایت این وزارت‌خانه از کسب و کارهای نفتی استان خبر داد.

کد مطلب: ۵۶۶۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، بیژن نامدار زنگنه صبح امروز در شورای اداری آذربایجان شرقی اظهار داشت: تبریز از کانون‌های تمدن در گذشته بوده و می‌تواند در آینده نیز مهد تمدن باشد. امروز که تلاش این استان را در عرصه‌ی نفت دیدم، بسیار خرسند شدم و از تبریز و آذربایجان انتظاری جز این نمی‌رفت.

وی با بیان اینکه آذربایجان امروز برای توسعه‌ی ایران نقش بسیار مهمی دارد، افزود: امروز اشتیاق تجار تبریزی را در کسب و کار نفت دیدم. باید گفت ما از خدا می‌خواهیم که این همکاری اتفاق بیفتد.

زنگنه تصریح کرد: ما اکنون ۱۰ قلم کالا در نظر گرفته‌ایم که اگر امروز در ایران بتوانیم آن‌ها را تولید کنیم، به موفقیت‌های بزرگی در عرصه‌ی نفتی خواهیم رسید و تبدیل به قدرت نفتی منطقه می‌شویم.

وزیر نفت اعلام کرد: تولید کنندگان و تجاری که اینجا صحبت کردند، با تمام وجود و پوست و استخوان اثر منفی تحریم‌ها را دیده بودند و من آنان را کاملا درک می‌کنم. اما پس از برجام، امروز بازارهای جهانی به روی ما باز است و می‌خواهیم با برندهای جهانی کار کنیم.

وی با ابراز علاقه از توزیع کالاهای تولیدی در داخل کشور اعلام کرد: همانگونه که کالاهای صادراتی به خارج مالیات پرداخت نمی‌کنند، باید کالاهایی هم که در داخل عرضه می‌شوند آنگونه باشند.

زنگنه در ادامه تاکید کرد: درخواست شماها برای تامین گاز شهرک‌های صنعتی درخواست بسیار به جایی است و من از اینجا اعلام می‌کنم که ما هیچگونه مشکلی در بحث تامین گاز شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان شرقی نخواهیم داشت.

وی خبر داد: بالاخره پس از زحمت و تلاش‌های بسیار، آخر امسال گاز پارس جنوبی را به قطر خواهیم رساند که در شرایط فعلی سخت، موفقیت چشم‌گیری به شمار می‌آید.

این مقام دولتی گفت: در سه سال اخیر ۱۱ فاز پارس جنوبی اضافه کرده‌ایم که با ۲۱ فاز، با قطر مساوی می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه توسعه فعالیت‌های نفتی در آذربایجان شرقی می‌تواند جنبه‌ی اشتغال‌زایی داشته باشد، اظهار داشت: اگر شما مدیران و صاحبان صنایع و تجار استان فرصت را غنمیت بشمارید و برای ساخت ۱۰ قلم کالای مهم نفتی بکوشید، استان‌تان حتی تا مرز پوست‌اندازی اقتصادی خواهد رفت و در عین حال شغل‌های بسیاری هم به وجود خواهد آمد.

زنگه در پایان با لحنی طنز اضافه کرد: تولید گاز کشور ما خیلی بالاست ولی خدا را شکر در اسراف هم وضع‌مان خوب است. اگر بخواهید مصرف گاز را در خانه‌ها کاش دهید، باید کاری کنید که مراجعه‌کنندگان به مراکز دولتی و اداره‌جات احساس گرمای اضافی نکنند. ما باید توجه داشته باشیم که نباید ثروت دولت را به صورت بیهوده‌ای سوزاند

خبرنگار : بهنام عبداللهی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار