برگزاری طرح آموزش بلوغ و نوجوانی با حضور بیش از 10 هزار دانش آموز

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: طرح آموزش بلوغ و نوجوانی ویژه دانش اموزان دختر متوسطه اول در 148 اموزشگاه استان با شرکت 10 هزار 738 دانش آموز برگزار شد.

کد مطلب: ۵۶۶۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی براتعلی منصوریان صبح امروز در مراسم تجلیل از مجریان طرح های اموزش پیش از ازدواج آموزش و بلوغ و نوجوانی که در پژوهشکده عباس زادگان مشهد برگزار شد گفت: این دو طرح در قالب تفاهم نامه ای با اداره کل بهزیستی استان به مرحله اجرا درآمد و امروز نیز در این جلسه در خدمت دست اندر کاران این طرح ها در نواحی مشهد و تبادکان هستیم و خوشحالیم که این طرح ها در مرحله اجرا مفید واقع شده است.
وی گفت: طرح آموزش بلوغ و نوجوانی ویژه دانش اموزان متوسطه اول در 148 اموزشگاه و 19 اداره آموزش و پرورش استان با شرکت 10 هزار 738 دانش آموز دختر متوسطه اول برگزار شد
وی افزود: در این طرح پنج جلسه آموزشی برای دختران و یک جلسه نیز برای اولیا برگزار شد که ارزیابی های به عمل آمده نشان از موفقیت و مفید بودن این آموزش ها برای دانش آموزان دارد که یکی از کار های مشترک موفق با بهزیستی این طرح های اموزشی بوده است.
منصوریان اظهار کرد: طرح اموزشهای پیش از ازدواج نیز که با بحث های مختلف در پنج جلسه برای دانش اموزان و و یک جلسه هم برای اولیا برگزار شد 7 هزار و 905 نفر از دانش اموزان متوسطه دوم از این طرح بهره بردند.
وی بحث پیشگیری را مستمر و همیشگی دانست و گفت پیشگیری از آسیب های اجتماعی هزینه کمتری برای جامعه دارد و می توانیم با اموزش های کا امد شهروندان خوبی تربیت کنیم. که امیدواریم این اموزش ها ادامه یاید و دانش اموزان را با سبک زندگی اسلامی در سایه همکاری بین بخش ها و همراهی مشاورین و معلمین مربیان تربیتی و اولیا داشته باشیم..
در ادامه مسعود هنر بخش معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی اظهار کرد: در مرداد 95 به همت مدیر کل وقت اموزش و پرورش تفاهم نامه ای با بهزیستی امضا شد که اموزش بیست هزار نفر اط دانش اموزان را در قالب این دو طرح داشته باشیم که این برنامه ها در قالب یک کار تیمی و مشارکتی انجام شد.
وی با بیان اینکه مشاورین و روانشناسان با یک سری انتظارات فراخوانده نشده مواجه اند گفت: وقتی سیستم خانواده دچار بد کارکردی شود از مشاورین انتظارات فراخوانده نشده انتظار دارند. برای کاهش این امر یک قدم عقب امدیم و وارد مداخله های پیش از ازدواج شدیم.
ا وی گفت: زدواج نگاه ویژه تری می خواهد. که توجه ویژه ای به بحث مداخلات پیشگیرامه داشته باشیم تا تا شاهد مداخلات دیر هنگام در زمان فرو پاشی خانواده نباشیم.
حمید رضا پور یوسف مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: اگر جامعه ای بخواهد توسعه یاید باید ریشه این توسعه را در مهد کودک ها، مدارس و دانشگاه ها پیگیر باشیم
وی با بیان اینکه پایه های زندگی اجتماعی افراد قبل از ازدواج بنا می شود، گفت: این طرح ها با همکاری بین دستگاهی انجام شد ما ظرفیتی از دانایی و توانایی برای پیشبرد این طرح های پیشگیرانه داریم. ممکن است این طرح ها اثر سریع نداشته باشد اما در دراز مدت اثرات مفیدی خواهد داشت

وی اظهار کرد: تاخیر سن ازدواج اسیب های زیادی دارد مثلا پائین امدن نرخ ازدواج و بالا رفتن سن فرزند اوریاز جمله ان است، به خاطر وجود اسیب ها مختلف در زندگی خانوادگی افراد دیر ازدواج می کنند و فرزند اوری کم می شود که این اسیب های اجتماعی زیادی برای جامعه به دنبال دارد. که این اقدامات پیشگیرانه در این راستا است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار