دیدار معاون وزیر ورییس سازمان سواد آموزی کشوربا مدیرکل صدا وسیمای فارس

معاون وزیر و رییس سازمان سواد آموزی کشور گفت:آموزش قلب فعالیت های توسعه هست و کشوری که در آموزش فراگیر موفق نبوده نمی تواند به همه ابعاد توسعه دست یابد.

کد مطلب: ۵۶۴۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، علی باقرزاره در سفر به شیراز در دیدار با مدیرکل صدا وسیما گفت: همه مولفه های توسعه از جمله محیط زیست اقتصاد و کشاورزی و سلامت به مساله آموزش گره خورده است.
معاون وزیر و رییس سازمان سواد آموزی کشور گفت:هرکشوری در تحقق آموزش فراگیر دچار مشکل بشود نمی تواند به همه ابعاد توسعه دست یابد.
باقرزاده اظهار داشت: درسال ۹۰ بر اساس سرشماری صورت گرفته حدود ۹ میلیون بیسواد مطلق در کشور ثبت شده که در همین سال بیش از ۱۱ میلیون کم سواد نیز وجود داشته است.
معاون وزیر و رییس سازمان سواد آموزی کشور تصریح کرد: هم اکنون برخی تصور می کنند که کار سواد آموزی بیسوادان پایان یافته در حالی که آمارها چنین چیزی را نشان نمیدهند.
باقرزاده با اشاره به اینکه مبادی ورودی بیسوادی در کشور مسدود نیست گفت: متاسفانه سالانه تعدادی بر آمار بیسوادان اضاف میشود و برخی از این بیسوادان شامل کودکان بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل کرده ها می باشد.
باقرزاده ابراز داشت: برخی فکر میکنند مشکل بیسوادی در کشور به روش های آموزش برمیگردد در حالیکه این باور غلط است و نبود تقاضای اجتماعی برای یادگیری سواد در کشور از جمله مهمترین دلایل رغبت کم برخی در کشور برای سوادآموزی است .
معاون وزیر و رییس سازمان سواد آموزی کشور همچنین به طرح هایی برای کاهش و پایان بیسوادی در کشور اشاره کرد و افزود: سیاست فعلی دولت مبتنی بر ایجاد مشوق برای افراد بیسواد و آموزش دهنده ها است
باقرزاده با تاکید مجدد بر این مساله که مشوق ها تنها برای رسیدن به این اهداف کافی نیست افزود: در این بین نیاز به حمایت نهادها و مجموعه هایی است که کار تبلیغی خوبی دارند
معاون وزیر و رییس سازمان سواد آموزی کشور گفت: در بین این نهادها نقش صدا وسیما بسیار پررنگ و حساس هست چراکه مردم اعتماد خاصی به این رسانه دارد و ظرفیت های خوبی در این نهاد وجود دارد.
وی تصریح کرد: در دو سال اخیر همکاری مشترک خوبی بین سازمان سواد آموزی و صدا وسیما بوجود آمده است که تاثیر خوبی نیز در جامعه داشته است
و نقش صداوسیمای استان در کسب رتبه نخست سوادآموزی در کشور بی بدیل است.
در این دیدار مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس نیز گفت: در دنیای مدرن از رسانه استفاده های زیادی می شود
و در کشور ایران با قدمت حضور ۷۰ ساله رسانه هنوز از ظرفیت آن استفاده کلی انجام نشده است .
سیدتقی سهرابی گفت: تفریح، اطلاع رسانی و آموزش سه رسالت اصلی رسانه در کشور است که هنوز در بعد آموزش آن به رسالت اصلی نرسیده ایم
سهرابی با اشاره به ضریب نفوذ و پوشش بالای شبکه استانی در سطح استان گفت: شبکه استانی ظرفیت خوبی برای تحقق رسالت های صداوسیما در جامعه دارد.
وی با اشاره به نقش منحصر به فرد و مهم صداوسیما در خصوص اثربخشی بر روی مخاطب هایی که حتی سواد آموزشی ندارند گفت: ظرفیت رسانه ملی و شبکه استانی طوری است که میتواند به راحتی مورد استفاده این افراد قرار گیرد
سهرابی همچنین پیشنهاد داد که مجموعه بزرگ آموزش و پرورش و حوزه سواد آموزی با معرفی سوژه ها و مطالب تاثیرگذار بر جامعه به صورت تخصصی تر به تعامل با صداوسیما بپردازد و از این ظرفیت استفاده بهتری انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار