مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی:

مسابقه ملی ساخت بنای یادبود پرفسور حسابی در تفرش برگزار می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: با انجام مطالعات امکان سنجی اولیه بر روی سایت مقبره پرفسور حسابی به منظور احداث بنای یادبود مجموعه علمي و فرهنگي ایشان در شهرستان تفرش با هدف رشد، توسعه و پاسداری از میراث فاخر کشور، مسابقه ای ملی را برگزار می کنیم.

کد مطلب: ۵۶۳۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، سید محمد حسینی افزود: این سازمان در نظر دارد جهت حصول یک طرح ایده آل و منحصر به فرد و در خور شان شخصیت این دانشمند سرشناس، اقدام به برگزاری مسابقه طراحی بنای یادبود مقبره وی نماید.

وی ادامه داد: مسابقه حاضر در راستای احداث بنای یادبود و ادای دین به مقام پروفسور حسابی، دانشمند، فیزیک دان و وزیر آموزش و پرورش و بنیان گذار فیزیک نوین در ایران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی بیان کرد: عرصه اختصاص داده شده به پروژه در شهر تفرش و در جنوب خیابان شهيد منتظری و در محل فعلي مقبره و بنیاد پروفسور حسابی است.

حسینی اظهار داشت: آخرین مهلت ارسال آثار به این مسابقه، 30 بهمن ماه 95 است و نتایج داوری و انتخاب آثار برگزیده در اردیبهشت ماه سال آتی اعلام خواهد شد.

وی ابراز داشت: طرح برگزیده توسط هیات داوران جهت اجرا به کارفرما ابلاغ می شود تا طی دو فاز مراحل ساخت آن نهایی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه پیش بینی می شود با توجه به جایگاه پرفسور حسابی و همچنین شرایط و جوایز مطلوب این مسابقه، فضای رقابتی مطلوبی بین طراحان و معماران ایجاد شود گفت: این مهم به بالا رفتن کیفیت و خروجی مطلوب نظر این سازمان ختم خواهد شد و از همین رو در نمایشگاهی که پس از حصول نهایی نتایج برگزار می شود، 10 اثر برگزیده به نمایش عمومی گذاشته خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار