معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استانداری خراسان شمالی خبرداد:

دومین اجلاس نماز در خراسان شمالی برگزار می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی از برگزاری دومین اجلاسیه استانی نماز با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی با حضور مسئولان کشوری و استانی در روز اول دیماه در سالن دانشگاه آزاد بجنورد خبرداد.

کد مطلب: ۵۶۱۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، محمود دلپسند در نشست خبری دومین اجلاس استانی نماز درخراسان شمالی با اشاره به اینکه، نماز یکی ازنکات مهم و مورد توجه در فرهنگ دینی و اسلامی است گفت: اهمیت به نمازو مسایل مهم دینی و فرهنگی همواره مورد توجه حکومت ها و دولت ها قرار گرفته است .

وی با بیان اینکه، ترویج و توسعه فرهنگ نماز در دستگاههای اجرایی و اقشار مختلف مردم همچنان مورد توجه ویژه ای قرار دارد افزود: برای گسترش و ترویج فرهنگ نماز باید آسیب ها و موانع موجود در جامعه شناسایی شود .

دلپسند، ترویج و تبلیغ فرهنگ نماز بین دانش آموزان و جوانان و نوجوانان،برپایی نماز در مهدکودک ها، افزایش مساجد و نمازخانه ها در مدارس، دستگاه های اجرایی، نمازخانه و اقامتگاه های بین راهی و ... در کاهش آسیب های اجتماعی و در توسعه فرهنگ نماز تاثیرگذار عنوان کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی در خصوص نمازخانه های بین راهی نیز گفت: 15 مرکز بین راهی در مرکز استان وجوددارد و دو نمازخانه بین راهی نیز با مشارکت آستان قدس در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: احداث این دونمازخانه در مسیری که تردد بیشتری دارد احداث خواهدشد.

حجت الاسلام احمدی فر رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به اهداف برگزاری دومین اجلاس نماز استان، توجه همگانی به نماز، پیگیری عملیاتی شدن نماز که از فرمایشات و دغدغه های مقام معظم رهبری معرفی الگوهای برتر نماز از اهداف برگزاری این اجلاسیه عنوان کرد .

حجت الاسلام احمدی فر، شعار امسال اجلاس ،نقش نماز در پیشگیری و کاهس آسیب های اجتماعی ذکر کرد و افزود:در این اجلاس 4 موضوع اساسی که دغدغه مقام معظم رهبری و تأکید ایشان براهمیت و نقش نماز در کاهش و جلوگیری از اعتیاد، طلاق، فضای مجازی و حاشیه نشینی است مورد بحث قرار می گیرد .

وی عنوان کرد: در این اجلاسیه از فعالان برتر،مدیر نمونه ،دانش آموز، دانشجو، استاد دانشگاه، فعالان قرآنی، امام جماعت ، پزشک، مددکار، مددجو، ورزش کار نمونه ، شهردار و دهیار، که در حوزه نماز به عنوان برترین ها هستد تقدیر خواهدشد.

حجت الاسلام احمدی فر افزود: نماینده ویژه رئیس جمهور در امر نماز و رئیس مرکز تخصصی نماز حجت الاسلام آیتی به عنوان سخنرانان ویژه در دومین اجلاس استانی نماز حضوردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار