خبرگزاری پانا استان نخستین کارگاه آموزش خبر نویسی را برگزار کرد

مدیر سازمان دانش آموزی استان سیستان و بلوچستان از برگزاری کارگاه تخصصی آموزش خبرنویسی برای دانش آموزان علاقه مند به حرفه خبرنگاری خبر داد.

کد مطلب: ۵۵۵۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، رضا بامری اظهار کرد: به منظور تربیت نیروی انسانی کارآمد برای فعالیت های خبری خبرگزاری پانا یک دوره تخصصی آموزش خبر نویسی در سراسر استان برگزار می شود.

وی افزود: سازمان دانش آموزی به جهت فراهم نمودن زمینه فراگیری دانستنی های مرتبط با فعالیت های رسانه ای و تربیت خبرنگاران کارآمد فراخوانی به کلیه مدارس استان ارسال نموده که در این فراخوان از دانش آموزان علاقمند به این حرفه نام نویسی می شود.

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: پس از اینکه دانش آموزان در فراخوان اولیه، علاقه مندی خود را اظهار نمودند یک دوره آموزشی تخصصی برای این عزیزان برگزار می شود و در این کارگاه ها سعی می شود مباحث مرتبط به این حوزه به صورت علمی و عملی به بحث گذاشته شود.

بامری با اشاره به اینکه یک خبرنگار آگاه به باید ها و نباید های حوزه رسانه اثر گذاری مثبت تری خواهد داشت خاطر نشان کرد: در این کارگاه های آموزشی که با استفاده از تجارب و تخصص اساتید خبره برگزار می گردد سعی می شود تا مبانی نظری، باید ها و نباید ها، قوانین مرتبط با حوزه کاری، شناسایی ارزش های خبری و شیوه های جدید بر اساس نتایج بدست آمده از نتایج پروژه های مخاطب پژوهی در عرصه رسانه، به بحث گذاشته شود.

وی با اشاره به حجم کثیر نیروی انسانی در خبرگزاری پانا تاکید کرد: خوشبختانه خبرگزاری پانا بیشترین خبرنگار را در سطح استان دارد و سعی ما بر این است که شعار هر مدرسه یک خبرنگار عملیاتی شود.

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان از علاقمندی بسیار زیاد دانش آموزان استان به این گونه کارگاه ها خبر داد و بیان کرد: خوشبختانه نخستین کارگاه آموزشی با استقبال بسیار زیاد دانش آموزان ناحیه 2 زاهدان در کانون فرهنگی تربیتی شهید مسلم کیخا برگزار شد.

محمد سرحدی مشاور عالی مدیر سازمان دانش آموزی و مسئول برگزاری این کارگاه های آموزشی نیز اظهار کرد: پس از برگزاری این دوره های آموزشی، از میان علاقه مندان به فعالیت در حوزه رسانه برای همکاری در خبرگزاری دانش آموزی پانا دعوت به عمل می آید.

وی افزود: شرکت کنندگان در این دوره از کارگاه های آموزشی پس از پایان دوره گواهی نامه حضور در این کارگاه ها را دریافت خواهند کرد و دانش آموزانی که حد نصاب نمره در آزمون تعیین سطح کیفی را کسب کنند برای فعالیت به رسانه های مختلف استان معرفی خواهند شد.

سرحدی بیان کرد: خبرگزاری پانا ظرفیت بسیار مغتنمی در اختیار دانش آموزان قرار داده است که به مدد آن می توانند آموزش های لازم را دریافت و در حیطه رسانه تجارب ارزشمندی را کسب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار