زنان روستایی می توانند صنعت فرش را احیا کنند/آموزش پنج هزار قالیباف

معاون امور اقتصادی و توسعه منایع استانداری کرمانشاه، بر گرایش زنان روستایی به صنعت قالی بافی تاکید کرد و گفت: قالی بافی در روستا ها علاوه بر اشتغال زایی می تواند به حفظ این صنعت ارزشمند کمک کند.

کد مطلب: ۵۵۴۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کرمانشاه، رضا رحیمی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه شامگاه گذشته(1 آذر) در جلسه کارگروه فرش و گلیم استان کرمانشاه، با اشاره به اهمیت صنعت گلیم و فرش در ایجاد اشتغال و ثروت اندوزی استان گفت: با توجه به تعداد بالای بافندگان صاحب سبک باید زمینه ورود بخش خصوصی به این صنعت فراهم شود.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه به حلقه گم شده بین بافنده و صادر کننده فرش اشاره کرد و گفت: با تقویت ارتباط بین بافنده و صادر کننده می توانیم ظرفیت بالای تولید فرش را در کرمانشاه زنده کنیم.

رحیمی با ابراز ناراحتی از عدم فعالیت فعالان فرش در حوزه سرمایه گذاری و کارآفرینی، عنوان کرد: فعال کردن این بخش در ترغیب مردم بسیار اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: دفتر امور روستایی استانداری نیز می تواند در صنعت فرش ورود پیدا کند.

رحیمی یادآور شد: امسال تا پایان سال 5 هزار نفر آموزش فرش بافی را باید در استان فرابگیرند، گفت: بنیاد شهید نیز در راستای حمایت از این صنعت اعلام آمادگی کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار