مسوول اداره منابع طبیعی آبدانان :

تولید كنگر در آبدانان 40 درصد افزایش می یابد

خبرگزاری پانا : مسوول اداره منابع طبیعی آبدانان از افزایش 40 درصدی تولید كنگر در این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۵۵۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره منابع طبیعی شهرستان آبدانان ، یعقوب عزیزی بیان كرد: همه ساله در نیمه دوم بهمن كار برداشت محصول طبیعی 'كنگر' از عرصه های طبیعی و مزارع شهرستان آبدانان آغاز و تا پایان فروردین سال بعد ادامه دارد.

وی افزود: بیش از 150 نفر از كارگران فصلی همه روزه با عزیمت به مناطق و تپه های اطراف شهر روزانه بیش از دو تن كنگر مرغوب را تهیه و به بازار مصرف شهر آبدانان عرضه می كنند.

مسوول منابع طبیعی آبدانان تاكید كرد: این محصول طبیعی اكنون با قیمت هر كیلوگرم 25 هزار ریال به فروش می رسد.

عزیزی ادامه داد: با توجه به بارش مناسب و با پراكنش مطلوب نزولات آسمانی پیش بینی می شود ،كه برداشت كنگر امسال در شهرستان آبدانان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 40 درصد افزایش یابد.

وی گفت:علاوه بر كارگران فصلی كه از این طریق امرار معاش می كنند، همه روزه تعداد زیادی از خانوارهای شهرستان آبدانان به عنوان تفرج و سرگرمی با عزیمت به اطراف شهر و مناطق مستعد به جمع آوری كنگر اقدام می كنند.

مسوول اداره منابع طبیعی آبدانان اضافه كرد: با توجه به استعداد مناطق و عرصه های طبیعی این شهرستان علاوه بر تامین نیازهای مردم منطقه، هر سال صدها تن كنگر توسط كارگران فصلی از این شهرستان به مناطق و استان های دیگر كشور صادر می شود.

كنگر، یكی از محصولات طبیعی و خودروی بهاری است ،كه به شدت مورد علاقه و مصرف عامه مردم استان ایلام و بخصوص شهرستان آبدانان است، و علاوه بر خام خواری، همراه با روغن و پیاز و برنج و شیر و آب پز نیز مورد مصرف مردم قرار می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار