تحلیلگر بازار نفت درگفت وگو با پانا:

تامین قطعات صنعت نفت توسط تولید کنندگان داخلی زمان براست

تحلیلگر بازار نفت گفت: اگر چه توانایی تولید در برخی از قطعات و تجهیزات فنی صنعت نفت وگاز حاصل شده اما تامین قطعات توسط تولید کنندگان داخلی زمان براست و بسیاری قطعات آماده نیستند و طی پروسه ای پس از قرارداد این قطعات به مرور زمان و در مواردی با تاخیر زمانی تحویل می شوند .

کد مطلب: ۵۴۶۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد

محمد علی صادقی درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا ،خاطرنشان کرد: استاندارد صنایع نفت مربوط به کشور امریکاست و تکیه بر بومی سازی تجهیزات و تکنولوژی نفت موجب می شود تا کشور زمان و فرصت لازم را برای توسعه این صنعت به ویژه در بخش هایی از میادین مشترک از دست بدهد .

تحلیلگر بازار نفت اظهار کرد: متاسفانه اظهار نظرها در مورد بخش نفت و گاز کشور سیاسی شده اند و پاسخ هایی نیز به این اظهارنظرها داده می شود که رنگ و بوی سیاسی دارد .

وی گفت : اگر امروز قراردادهایی بسته شود که تمامی منافع مالی کشور را به صورت صد درصدی تامین نکند بهتر از آن است که دست روی دست بگذاریم تا منابع کشور توسط کشورهای عربی در میادین کشور به تاراج رود.

صادقی بیان کرد: بخشی از قطعات صنعت نفت با واسطه از تولید کنندگان مطرح آمریکایی تامین می شود که به دلیل دست به دست شدن هزینه آن برای کشور افزایش می یابد اما در مورد قطعاتی که از بازار اروپا تامین می شود به دلیل مشکلات بانکی ناشی ازتحریم ها دشواری هایی وجود دارد .

تحلیلگر بازارنفت عنوان کرد: بخش عمده ای از دست اندرکاران صنعت نفت متخصص این بخش نیستند و فضایی سیاسی در این بخش شکل گرفته است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار