زوج کوهنورد مینودشتی «اورست کوچک اروپا» را فتح کردند

زوج کوهنورد مینودشتی موفق شدند در صعود برون مرزی خود قلل «کازبک» گرجستان و «آراگاتس» ارمنستان را با موفقیت فتح کنند.

کد مطلب: ۵۳۶۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان گلستان، «سیده مریم حسینی» و «ید ا... طالبی» دو عضو تیم کوهنوردی «تالو» مینودشت موفق شدند قله 5هزار و 47 متری «کازبک» در کشور گرجستان معروف به اورست کوچک اروپا را فتح کنند و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را بر فراز این قله فنی به اهتزاز در آورند.

این دو کوهنورد در یک برنامه سنگین و فنی و با وجود شرایط نامساعد جوی پس از پشت سر گذاشتن یخچال های وسیع قله «کازبک» موفق شدند پس از 10 ساعت پیمایش این قله را فتح کنند.

این قله را به جهت وجود یخچال های گسترده و شیب های بسیار تند اورست کوچک اروپا لقب داده اند.

لازم به ذکر است در روز صعود به قله کوهنوردانی از کشورهای گرجستان، اوکراین، روسیه، آلمان، لهستان، مجارستان و یک گروه 35 نفر از ایران حضور داشتند که از این تعداد تنها 8 کوهنورد توانستند گام به قله «کازبک» بگذارند.

همچنین این زوج کوهنورد در راه بازگشت به میهن، راهی کشور ارمنستان شده و در آن جا هم با موفقیت قله 4090 متری «آراگاتس» را فتح کردند و سپس راهی کشور عزیزمان ایران شدند و در مینودشت مورد استقبال گرم کوهنوردان و پیشکسوتان کوهنوردی شهرستان و همچنین «ایرج شفیع پور» شهردار و «سید علیرضا نریمانی» رئیس شورای شهر مینودشت قرار گرفتند.

«یدا... طالبی» با تشکر از حضور کوهنوردان و پیشکسوتان این رشته ورزشی و شهردار و رئیس شورای شهر، گفت: در طول 15 سال سابقه کوهنوردی ام این اولین بار بود که ورزش کوهنوردی و تلاش کوهنوردان مینودشتی مورد استقبال مسئولین شهری قرار می گیرد.

وی افزود: تنها کسانی که در سال های اخیر حامی کوهنوردی شهرستان مینودشت بوده اند مهندس شفیع پور و مهندس نریمانی هستند.

گفتنی است؛ «سیده مریم حسینی» رکورد دار صعودهای سنگین و مرتفع شهرستان مینودشت در بین بانوان است.

** پایگاه خبری تحلیلی «مینوخبر» نیز به نوبه خود این موفقیت را به این زوج ورزشکار و جامعه ورزشی شهرستان مینودشت تبریک عرض می نماید و برای سربلندی تمام ورزشکاران شهرستان در میادین مختلف آرزوی موفقیت می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار