رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر اذربایجان شرقی:

بیش از 65 درصد انحرافات اجتماعی ریشه در اعتیاد و مواد افیونی دارند

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان صبح امروز در جمع معاونین پرورشی و تربیت بدنی نواحی و مناطق استان با بیان اهمیت دستگاه تعلیم و تربیت در شکل گیری آینده جامعه گفت: متاسفانه تبعات این معضل اجتماعی در قالب 60% طلاق ها و 70% دزدیها و 65% زندانیها که ریشه در اعتیاد و مواد افیونی دارد نمود پیدا می کند.

کد مطلب: ۵۳۴۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، محمد علی نصرتی صبح امروز در جمع معاونین پرورشی و تربیت بدنی نواحی و مناطق استان گفت: آموزش و پرورش اگر به درستی مهندسی شود موجب توسعه کشور خواهد شد.

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در ادامه افزود: مهمترین شاخص برای اندازه گیری توسعه کشور ها و ملت ها، توجه به توانمندی فرهنگی است.

این مقام مسئول در استان آذربایجانشرقی اضافه کرد: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی تحولات جمعیتی بسیار سریعی اتفاق افتاد که این مهم همراه با جنگ بود و آنطور که باید و شاید مدیریت نشد و امروز باعث معضلاتی شده است.

نصرتی در تشریح این موضوع خاطر نشان کرد: مهاجرتهای بی رویه روستائیان به شهرها و حاشیه نشینی باعث آسیب هایی در جامعه شده است.

وی تصریح کرد: این موضوع و عدم توجه لازم به برنامه های اوقات فراغت و شادابی خانواده میزان آسیب پذیری و گرایش به مواد و انحرافات را بیشتر کرده است.

نصرتی مهمترین و اصلی ترین بحث امروز جامعه را گرایش به مواد مخدر عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه تبعات این معضل اجتماعی در قالب 60% طلاق ها و 70% دزدیها و 65% زندانیها که ریشه در اعتیاد و مواد افیونی دارد نمود پیدا می کند.

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ادامه داد : مواد مخدر و ترویج مشروبات الکلی و اشاعه فساد جزء راهکارهای دشمن برای زمین گیر کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از 50 نوع مواد مخدر توسط رسانه ها معرفی می شود بیان کرد: بیش از 3000 سایت و شبکه ماهواره ای در ارتباط با اشاعه مواد مخدر و بی بند وباری در کشورهای در حال توسعه و عقب نگهداشته شده فعالیت می کنند.

نصرتی ترغیب فرزندان به معنویات و آموزش مهارتهای اجتماعی بویژه مهارت نه گفتن را از عوامل موثر برای مقابله با فرهنگ مخرب غرب عنوان کرد و گفت: جنگ امروز بسیار خطرناکتر از مقابله نظامی است چرا که در این تهاجم فرزندان و فرهنگ ما مورد هدف قرار داده است.

نصرتی در پایان ارائه خدمات مشاوره ای به خانواده ها در راستای مقابله با معضلات اجتماعی را راهگشای حل بسیاری از مشکلات دانست و اظهار امیدواری کرد که با رویکرد جدید و توجه ویژه دستگاههای مرتبط شاهد جامعه ای سالم و شادابتر از گذشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار