نمایشگاه تصویر آثار« ایران درودی » در نیشابور برپاشد

به مناسبت سالروز تولد بانوی فرهیخته و هنرمند ، « ایران درودی» نمایشگاه تصویر آثار وی در نگارخانه آتیه نیشابور برگزار برپاشد

کد مطلب: ۵۳۲۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد

یه گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، مسئول هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اظهارکرد: به مناسبت سالروز تولد بانوی فرهیخته و هنرمند کشور، « ایران درودی» نمایشگاه تصویر 20 اثر ایشان در ابعاد 70*50 به همت ربابه دلخوش هنرمند نیشابوری در نگارخانه آتیه نیشابور برگزار برپاشد .
غلامرضا سلامتی افزود: ایران درّودی نقاش، کارگردان، نویسنده، منتقد هنری و استاد دانشگاه برجسته ایرانی است. او در سال 1315 در خراسان و از خانواده‌ای خوشنام به دنیا آمد. خاندان پدری او از بازرگانان صاحب نام خراسان، و خانواده مادری او از بازرگانان قفقازی بودندکه پس از انقلاب شوروی به ایران مهاجرت کردند و در مشهد اقامت گزیدند.
وی خاطرنشان کرد: درّودی با علاقه‌ای که از کودکی به نقاشی داشت‌ پس از اتمام تحصیلات متوسطه، راهی فرانسه شد و تحصیلات خود را در دانشکده عالی هنرهای زیبای پاریس (بوزار) به پایان رساندو در بروکسل برای شفاف کردن رنگ‌های نقاشی، دوره ویترای را درآکادمی سلطنتی بروکسل گذراند و تاریخ هنر را در مدرسه لوور پاریس فرا گرفت.
سلامتی یادآورشد: درسال 1347 به سفارش شرکت آی.تی.تی که لوله کشی نفت آبادان به ماهشهر را انجام داده بود تابلوی نفت ایران را کشیدوتابلویی که تصویر آن با تیراژى چند میلیونی در مطبوعات مهم امریكا از قبیل لایف، تایمز، نیوزویک، و... به چاپ رسید و احمد شاملو نام «رگ های زمین، رگ های ما» را بر این شاهکار نهاد که حاصل فعالیت‌های درّودی در زمینه نقاشی که تا امروز ادامه دارد برگزاری 60 نمایشگاه انفرادی و شرکت در بیش از 200 نمایشگاه گروهی در کشورهای اروپایی، ایران، مکزیک، و ژاپن است.
وی عنوان کرد:این نمایشگاه که با استقبال بی نظیر هنرمندان ، بزرگان و هنردوستان مواجه شد نشستی پیرامون زندگی و آثار این هنرمند بزرگ نیز برقرار شد که ناظر ، اسکندری، بلوچی ، حسینی و دلخوش در این باب سخن گفتندو در این نشست کتاب « درفاصله ی دو نقطه » اثر این هنرمند نیز برای حاضرین معرفی و بخش هایی از آن خوانده شد.
غلامرضا سلامتی گفت:در پایان این نشست ربابه دلخوش خبر کلنگ زنی موزه ایران درودی را از طرف این هنرمند ،در این روز به حاضرین اعلام کرد .
مسئول هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور تصریح كرد: نمایشگاه تصویر آثار« ایران درودی » در محل نگارخانه آتیه واقع در خیابان بلوار بعثت 34 نیشابورپلاک 78 به مناسبت سالروز تولداین بانوی فرهیخته و هنرمند کشور بر پا شد.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار