خوانساری :

وضعیت اقتصاد کشور طبیعی نیست

کاندیدای ریاست اتاق بازرگانی ایران، با بیان اینکه وضعیت اقتصاد کشور طبیعی نیست و در تنگنای توسعه‌نیافتگی و رکود فرو رفته، گفت: اقتصاد ایران برای پیشرفت کمتر از هر زمان دیگری امید دارد و چرخ کارخانجات به سختی می‌چرخد.

کد مطلب: ۵۳۲۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مسعود خوانساری کاندیدای ریاست اتاق بازرگانی ایران در مراسم تعیین رئیس جدید پارلمان بخش خصوصی اظهار کرد: اقتصاد ایران امروز در شرایط طبیعی خود قرار ندارد و در تنگنای توسعه نیافتگی و رکود فرو رفته است.

وی افزود: چرخهای کارخانجات کشور به سختی می‌چرخد و امید اقتصاد ایران برای پیشرفت کشور کمتر از هر زمان دیگری شده است.

کاندیدای ریاست اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: شرایط فعلی کشور با زمان پس از جنگ تحمیلی مقایسه می‌شود که این نشاندهنده وخامت اوضاع است.

خوانساری تصریح کرد: به خاطر کاهش قیمت نفت دولت توان مالی خود را از دست داده و نظام بانکی با بحران جدی مواجه شده است. در این شرایط بنگاهها در تامین منابع خود با مشکل جدی مواجه شده‌اند و بیکاری و رکود در اقتصاد کشور سایه افکنده است.

موانع کسب و کار مانع ورود سرمایه‌گذاریهای خارجی شده است

وی تاکید کرد: در شرایطی که توافق هسته‌ای امضا شده و برجام به مرحله اجرایی رسیده است امید به سرمایه‌گذاری خارجی بیشتر شده است اما موانعی که پیش روی کسب و کار وجود دارد مانند سدی برای ورود سرمایه‌گذاران شده است.

کاندیدای ریاست اتاق بازرگانی ایران یادآور شد: برای رفع معضل بیکاری در اقتصاد کشور دولت و بخش خصوصی باید با یکدیگر متعهد و هماهنگ شوند تا چرخ اقتصاد به حرکت درآید.

خوانساری گفت: همه می‌دانیم دولت بزرگ که بیشترین دخالتهای ریز و درشت را در اقتصاد کشور دارد نمی‌تواند شرایط مناسبی را ایجاد کند و باید شرایطی فراهم شود که بخش خصوصی واقعی به عرصه بیاید.

وی گفت: فرآیند خصوصی‌سازی در شکل درست و واقعی خود باید به سرعت انجام شود همچنین مبارزه با فساد در اقتصاد کشور مورد توجه قرار گیرد.

کاندیدای ریاست اتاق بازرگانی ایران افزود: اتاق ایران تمام توان خود را برای تسهیل شرایط کسب و کار به کار خواهد گرفت.

خوانساری با اشاره به اینکه برنامه‌های اتاق ایران تدوین شده است گفت: بنده به برنامه‌های تدوین شده ریاست قبل اتاق ایران وفادار هستم اما معتقدم که رئیس اتاق ایران می‌تواند پیگیر امور برای بهبود ساختار اتاق و فرهنگ سازمانی آن باشد.

اتاق ایران به صورت رئیس‌محور اداره شده است

وی گفت: اتاق ایران از عدم تمرکززدایی و چالاکی رنج می‌برد و وضعیت فعلی آن به صورتی رئیس‌محور اداره شده است.

کاندیدای ریاست اتاق بازرگانی ایران با انتقاد از روند تمرکزگرایی اقتصاد ایران گفت: 80 درصد اقتصاد ایران در تهران و چند شهر بزرگ است که این امر منجر به آلودگیهای آب و هوا و مشکلات آمایش سرزمین شده است و باید در خصوص آمایش سرزمین اقدامات جدی صورت گیرد.

خوانساری در پایان با اشاره به اولویتهایی که در اقتصاد کشور باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: واقعی شدن و تک نرخی شدن نرخ ارز اصلاح نظام یارانه‌ای و عدم پرداخت یارانه نقدی به مردم، بهبود فضای کسب و کار و تامین اجتماعی و مسائل بانکی از جمله سایر مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار