کارشناس ارشد علوم تربیتی در گفت و گو با پانا:

اضطراب کلاس اولی ها در روز اول مدرسه طبیعی است

کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی گفت: ترس، اضطراب یا عصبانیت کودکان کلاس اولی در روز اول مدرسه و در مواجه با معلم‌های جدید، دوستان جدید یا حتی شاید مدرسه‌ای جدید ، عجیب نبوده و طبیعی است.

کد مطلب: ۵۳۲۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد

پریناز محبت در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا، با بیان این مطلب، اضافه کرد: این ترس‌ها و نگرانی‌ها زمان زیادی دوام ندارند و اغلب خود به خود و به مرور زمان رفع می شود و روز اول مدرسه بهانه ای خوب است برای فرصت دوباره دیدن دوستان قدیمی دانش آموزان کلاس اولی.

وی افزود: اندكی زمان لازم است تا در مدرسه همه چیز برای بچه‌ها عادی شود؛ پس باید كمی به كودك فرصت داد تا با قوانین جدید، مدرسه، معلم‌ها و دوستان جدید كنار بیاید، که البته اگر باز هم احساس خوبی نداشت، بهتر است والدین با او صحبت كنند.

کارشناس ارشد علوم تربیتی گفت: اکثر کودکان کلاس اولی هنگام جدایی از والدین، درجه‌هایی از اضطراب و ناراحتی را نشان می‌دهند که این موضوع هم برای کودک و هم برای والدین او دردناک است، البته در مرحله‌ای از سن کودک، این ترس و اضطراب یک پدیده رشدی طبیعی محسوب می شود.

محبت در خصوص نحوه عملکرد والدین برای آماده سازی کودکان کلاس اولی در بدو ورود به مدرسه، اظهار داشت: پدر و مادر با روش‌های تربیتی و ارتباطی خود شرایط و مقدمات پرورش استعدادهای درونی کودک را فراهم می‌کنند و هرچه خود را بیشتر به توانایی‌ها و مهارت‌های لازم برای فرزندپروری تجهیز کرده باشند بهتر و موثرتر از عهده این امر برخواهند آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار