ارتقای سه رتبه ای آذربایجان غربی در سرانه درآمد در بین استان های کشور

استاندار آذربایجان غربی گفت: رتبه این استان در شاخص سرانه درآمد با اهتمام دولت تدبیر و امید نسبت به آغاز کار دولت، سه رتبه ارتقا یافته است.

کد مطلب: ۵۳۲۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش ایرنا، سعادت در یک گفت و گوی خبری افزود: پیش از این، رتبه آذربایجان غربی در شاخص سرانه درآمد در بین استان های کشور بیست و هشتم بود ولی در حال حاضر، به رتبه بیست و پنجم ارتقا یافته ایم.

وی اضافه کرد: این امر به علت اجرای طرح های اقتصادی به ویژه در بخش صنعت و کشاورزی حاصل شده است.

وی اظهار کرد: بیشترین سهم اشتغال در آذربایجان غربی با 42 درصد در بخش خدمات است و پس از آن بخش های کشاورزی با 34 درصد و صنعت با 24 درصد در رده های بعدی قرار دارند.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: با وجود ارزش افزوده پایین بخش کشاورزی، این بخش در استان موجب بروز رونق اقتصادی شده است.

سعادت دیگر بخش مزیت دار استان را تجارت خارجی عنوان کرد و گفت: آذربایجان غربی بیش از 960 کیلومتر مرز با ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان دارد و با استفاده از این مزیت، در صادرات غیرنفتی توانسته ایم اقدامات بسیار خوبی داشته باشیم که امیدواریم این روند با شتاب بیشتری تداوم یابد.

وی در خصوص دریاچه ارومیه نیز اظهار کرد: این دریاچه در حال حاضر، وضع مناسبی دارد و با افزایش 52 سانتیمتری سطح تراز آن، 700 کیلومتر مربع به مساحت آبی آن افزوده شده که رقمی قابل توجه است.

وی افزود: این در حالی است که در شهریورماه سال گذشته دریاچه ارومیه بدترین وضع خود را در چند دهه گذشته سپری می کرد ولی با تدبیر دولت تدبیر و امید، این روند به روند مناسب و اطمینان بخش تبدیل شد.

استاندار آذربایجان غربی از افتتاح نزدیک به 600 طرح عمرانی در این استان در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: در سه سال گذشته سالانه نزدیک به 20 هزار میلیارد ریال در حوزه عمرانی و اقتصادی هزینه کرد داشتیم که این روند، آینده استان را بسیار درخشان نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی، استانی در شمال غرب کشور است که با وجود مزیت های این استان در طول سال های گذشته به یکی از استان های کمتر توسعه یافته کشور تبدیل شده است و در بسیاری از شاخص های توسعه ای در رده های پایانی کشور قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار