استفاده کودکان عشایر از خدمات کتابخانه ی سیار روستایی

کودکان و نوجوانان منطقه ی عشایری نیاکان ییلاق را با کتابهای کانون در چادر های عشایری خود سپری کردند .

کد مطلب: ۵۲۹۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان چهارمحال و بختیاری ، کودکان و نوجوانان عشایر در منطقه ی کوهرنگ چهار محال و بختیاری از خدمات کتابخانه ی سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهره مند شدند.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری از توزیع بیش از پانصد جلد کتاب در میان کودکان و نوجوانان منطقه ی عشایر نشین نیاکان در کوهرنگ خبر داد.
فرزاد رحیمی با تاکید بر توزیع عادلانه ی فعالیتهای فرهنگی در مناطق محروم استان برگزاری کارگاههای فرهنگی، هنری و ادبی کانون در منطقه ی عشایری نیاکان و دیگر مناطق محروم استان را از اهداف کانون در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست.
وی با اشاره به تحت پوشش قرار دادن 20 روستای فاقد کتابخانه های تخصصی کودک و نوجوان در منطقه کوهرنگ فعالیتهای کتابخانه سیار روستایی را از جمله اقدامات زیر بنایی کانون در حوزه ی فرهنگ و هنر عنوان کرد.
مدیر کل کانون برگزاری کارگاههای کتابخوانی، کاردستی، نقاشی، نمایش خلاق، داستان نویسی و... را از جمله فعالیتها کتابخانه ی سیار روستایی در این منطقه بیان کرد.
رحیمی با اشاره به راه اندازی دو کتابخانه ی سیار روستایی در مناطق کوهرنگ و گندمان توسعه ی کتابخانه های سیار را از جمله برنامه های کانون در سال جاری دانست و افزود: با توجه به اینکه استفاده از امکانات فرهنگی حق همه ی کودکان استان است توسعه ی واحد های کتابخانه ی سیار در دستور کار کانون قرار دارد.
گفتنی است بخش کتابخانه ی سیار کانون فعالیت خود را از سال 75 در منطقه ی شهرکرد با حضور در 24 روستا آغاز کرده است و اکنون با سه واحد در مناطق کوهرنگ و گندمان 66 روستای استان را تحت پوشش فعالیتهای فرهنگی، هنری و ادبی خود قرار داده است.






ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار