استاندار هرمزگان :

ساکنان مناطق ساحلی و جزایر خلیج فارس از آب آشامیدنی سالم برخورد شدند

استاندار هرمزگان گفت: با هزینه ای افزون بر 260میلیارد ریال و تولید 28 هزارمتر مکعب آب برای نخستین بار ساکنان مناطق ساحلی و جزایر خلیج فارس از آب آشامیدنی سالم و مستمربرخوردار شدند.

کد مطلب: ۵۲۸۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا هرمزگان، جاسم جادری در نشستی خبری ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت، گفت: تورم افسار گسیخته، رکود عمیق اقتصادی، نظام بانکی بهم ریخته و غیر شفاف، بازار متلاطم در کالا و ارز، مشکلات عظیم در زمینه های آسیب های اجتماعی، تحریم ظالمانه کشورهای متخاصم که حتی برای کالاهای اساسی و ضروری مثل دارو ما را دچار مشکل کرده بود بخشی از مشکلاتی است که ما در آغاز کار با آن روبه رو بودیم.

استاندار هرمزگان گفت: البته موفقیتهای هر کدام در دیگری تاثیر داشت بنابراین اقدامات دولت را درمسائل داخلی اگر بخواهیم عرض کنیم به طور خلاصه وتیتر وار ، ایجاد ثبات و آرامش در بازار ، کنترل تورم همان بند اول بالای 40درصد بود تورم در شش ماهه ی اول دولت به 34و هفت صدم درصد تخفیف داد و درسال 93 آن را به 15و هفت صدم در صد رساند و در پایان سال 94 به یازده و نه صدم درصد رسید . و اکنون توانستیم تورم را تک رقمی کنیم.

وی از توسعه آبزی پروری با محوریت پرورش ماهی در قفس بعنوان کار جدید درزمینه آبزی پروری یاد کرد و متذکر شد: در این استان هم اکنون سه واحد درحال فعالیت هستند درحالیکه کار تولید در چهار تا پنج واحد درحال اجرا نیز به زودی آغاز می شود، جادری از اعتماد وتوجه به مشارکت بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی بعنوان بخشی از رویکرد اقتصاد مقاومتی نام برد واظهار کرد: دراین رابطه از ابتدای شروع فعالیت دولت یازدهم تاکنون 73طرح عمرانی با استفاده از ظرفیت های قانونی موجود واگذار شده که همه آنها درحال بهره برداری هستند.


جادری گفت: گمرکات این استان پارسال 60هزار میلیارد ریال درآمد داشتند که درصورت اختصاص بخشی از عوارض ارزش افزوده به هرمزگان بسیاری از مشکلات ما حل می شود.

این مقام مسئول در رابطه با فعالیت های انجام شده در حوزه سلامت گفت: شاخص تخت بیمارستانی از 1.17 درصد به 1.22 درصد افزایش یافته است، همچنین دو دستگاه ام ای آر برای بیمارستانهای بندرعباس و میناب خریداری شده، همچنین جهت سلامت واستفاده همه اقشار ملت از آب در حوزه روستایی نیز ، روستاهای برخوردار از آب لوله‌کشی از 950 روستا به بیش از هزار و 300 روستا فزایش یافته است .

جادری تصریح کرد: در هفته دولت امسال 686 پروژه با اعتبار 1900 میلیارد تومان در سراسر استان هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد که این تعداد پروژه به لحاظ ارزش در مقایسه با سال گذشته 143 درصد افزایش را نشان می‌دهدا.

استاندار هرمزگان با بیان این که دو ماه است منتظر سفر معاون اول رئیس جمهور به استان به منظور افتتاح چند پروژه شاخص در استان هرمزگان هستیم، خاطرنشان کرد: قرار است در هفته دولت وزیر راه و شهرسازی برای افتتاح تعدادی از پروژه‌های راه و شهرسازی به استان هرمزگان به شهر بندرعباس سفر کند.


جادری خاطر نشان کرد: پروژه‌های شاخص دیگری نیز در هفته دولت در هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد که مجتمع فولاد جنوب کیش با ظرفیت تولید 1.2 میلیون تن فولاد در سال از جمله این پروژه‌هامی باشد، در حوزه فرهنگی نیز 9 پروژه امسال به ارزش 5.5 میلیارد تومان افتتاح می‌شود که رشد چشم‌گیری نسبت به سال گذشته داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار