الهه احمدی در گفت و گو با پانا:

برای المپیک باید بی دغدغه تمرین کرد/ کسی دلش برای ما نسوخت

بانوی المپیکی کشورمان گفت: همه حریفان ما سال‌ها تمرین کرده بودند اما ما تنها سه ماه بصورت مستمر فشنگ داشتیم و تمرین کردیم. از طرفی در المپیک هم کسی نمی‌گوید چون امکانات نداشتید پس باید امتیاز بگیرید.

کد مطلب: ۵۲۷۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی پانا، تیم تیراندازی با پنج سهمیه به المپیک اعزام شد. چهار بانوی ایرانی با همه سختی‌ها و مشکلات کنار آمدند تا در بزرگترین رویداد ورزشی جهان با دست پر به ایران برگردند اما المپیک میدان سخت مبارزه است و تیراندازان با وجود همه شایستگی‌ها نتوانستند به مدال برسند.

الهه احمدی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی پانا، درباره این رقابت‌ها گفت: ما برای رسیدن به سکوی المپیک خودمان را آماده کرده بودیم و در این مدت هم با وجود همه سختی‌ها و مشکلاتی تمرین کردیم اما واقعیت این است که ما در رقابتی به نام المپیک با حریفان مبارزه کردیم همه آن‌ها از هر لحاظ از ما بهتر بودند و سال‌ها تمرین کرده بودند و هیچ کدام مشکلاتی که ما در تمرینات داشتیم را با آن روبه رو نشده بودند

وی افزود: سطح مسابقات بسیار بالا بود البته رقابت در دوره مقدماتی به مراتب سخت تر از فینال بود چرا که قرار بود از بین این 54 تیرانداز 8 نفر تنها به فینال صعود کنند به همین دلیل جو و شرایط مسابقات بسیار سنگین بود اما خوشبختانه من توانستم از این مرحله بگذرم در مرحله مقدماتی من در 45 دقیقه 40 تیر شلیک کردم که کار بسیار طاقت فرسایی بود و به تمرکز بالا نیاز داشت. خدا را شکر می‌کنم از این مرحله عبور کردم در مسابقات فینال هم در تیر 10 و 11 با اختلاف چند دهم از قهرمان المپیک شکست خوردم.

بانوی المپیکی کشورمان به کسب عنوان ششمی اشاره کرد و گفت: شاید اگر هر ورزشکار دیگری جای من بود از عنوانی که به دست آورده بود راضی بود اما من از این جایگاه راضی نیستم ما برای رسیدن به سکو تلاش کردیم و با همه سختی‌ها جنگیدم البته خدا را شکر می‌کنم که این حداقل هم نصیبم شد.

احمدی در پاسخ به اینکه سطح کدام المپیک راحت‌تر بود: من تجربه حضور در المپیک لندن هم داشتم اما نمی‌توانیم بگویم کدام راحت‌تر بوده چرا که هر المپیک سختی‌های خودش را دارد. ضمن اینکه در مسابقات المپیک بهترین های جهان حضور دارند و هر کدام برای رسیدن به بهترین عنوان می جنگند. در تفنگ 10 متر تنها سه مدال توزیع می‌شود که تیرانداز باید از بین 54 ورزشکار دیگر خودش را به مرحله مدال برساند که کار سختی است ضمن اینکه در رشته ما مسابقات تنها در دو مرحله برگزار می‌شود یکی مقدماتی و دیگر فینال. هیچ یک از تیراندازان شانس مسابقه مجدد یا مرحله بعد را ندارند.

بانوی المپیکی کشورمان همچنین در مورد ادامه فعالیت در این رشته اظهار کرد: من قصد ندارم احساسی تصمیم بگیرم چرا که فکر می‌کنم هنوز راه‌های زیادی برای رسیدن به اهداف ورزشی ام دارم. رشته تیراندازی به گونه است که ورزشکار تا سن 40 سالگی هم می‌تواند شلیک کند و تنها چیزی که برای ما اهمیت دارد تمرکز است. اگر شرایط روحی و روانی تیرانداز خوب باشد به راحتی می‌تواند در هر تورنمنت و مسابقه‌ای موفقیت کسب کند.

احمدی در پایان به حواشی که قبل از المپیک برای تیم تیراندازی اتفاق افتاد اشارا کرد و گفت: متأسفانه نبود امکانات و فشنگ ما را به دردسر انداخت و عواقب آن را در جریان مسابقات هم دیدید. همه حریفان ما سال‌ها تمرین کرده بودند اما ما تنها سه ماه بصورت مستمر فشنگ داشتیم و تمرین کردیم. از طرفی در المپیک هم کسی نمی‌گوید چون امکانات نداشتید پس باید امتیاز بگیرید. امیدوارم این المپیک تجربه‌ای برای مسئولان باشد که نگاه ویژه ای به ورزش بانوان داشته باشند. میدان المپیک شوخی بردار نیست و ورزشکاری موفق خواهد بود که امکانات و تمرین بیشتری داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار