معاون ارشاد گلستان گفت:

دومین استارت‌آپ ساخت بازی رایانه‌ای در گلستان برگزار می‌شود

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: دومین استارتاپ ویکند سال ۹۵ با شرکت ۱۲۰ شرکت‌کننده هفته آینده در استان گلستان برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۵۲۶۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان گلستان، قاسم قندهاری داشت: دومین استارت‌آپ ساخت بازی رایانه‌ای ا رویکرد تولید بازی یارانه‌ای و حمایت از تولیدکنندگان بازی‎های یارانه‎ای 27 مرداد ماه به مدت 3 روز در ساختمان کسب و کار پارک علم و فناوری استان گلستان برگزار می‎شود.

وی با اشاره به حضور ١٢ شرکت‌کننده در این مسابقات افزود: اگر چه ایران نسبت به کشورهای غربی در تولید بازی ریارانه‎ای نوپا محسوب می‎شود، اما با توجه به تقویت چرخه تولید و حمایت از تولیدکنندگان بازی‎های رایانه‎ای آینده روشنی در انتظار است.

به گفته معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ، امروز اقتصاد صنعت انیمیشن از سینما قوی‎تری است و به همین تناسب اقتصاد صنعت بازی های رایانه‎ای از انیمیشن بیشتر می باشد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان داشت: این استارت آپ بازی‎های رایانه‎ای با حضور تیم‎های آزاد در بخش‎های طراح بازی، طراحی مرحله، گرافیست بازی، برنامه نویس و کار با موتور بازی برگزار خواهد شد.

قندهاری گفت: بیش از ٩٥ درصد بازی‎ها رایانه‎ای در بازار قاچاق بوده و این صنعت در ایران نوپا است و عمر تاسیس بنیاد بازی‎های رایانه‎ای در کشور هشت سال بیشتر نیست.

مدیرعامل شرکت بازی‌های رایانه‌ای ایرانا نیز در این نشست خبری گفت: تلاش می شود استان گلستان را به عنوان قطب ساخت بازی رایانه‎ای در کشور مطرح کنیم.

پیمان یعقوبی افزود: برای تیم‎های برتر شرکت رایگان در دوره ساخت بازی که به مدت ٢ ساعت بوده ،در نظر گرفته شده است.

وی به معرفی تیم‎های برتر شرکت کننده به پارک علم فناوری استان گلستان نیز اشاره کرد و گفت: با این اقدام به دنبال این هستیم که شرکت‎های برتر بتوانند از مزایای پارک علم و فناوری بهره‎مند شوند.

مدیرعامل ایرانا تولیدکننده بازی‎های رایانه‎ای به حضور شتاب دهنده‎های تجاری و استارت‌اپ اشاره کرد و گفت: 6 شتاب دهنده و سرمایه‎گذار در این رویداد حضور دارند و از پروژه‎‎های برتر تا سقف ٤ میلیون تومان حمایت می‌کنند.

مدیرعامل ایرانا با بیان این که علاقه مندان برای شرکت در دومین استارت آپ تا 23 مرداد ماه مهلت دارند، مبلغ ثبت‎نام برای هر شرکت کننده ١ هزار تومان بوده و تاکنون ٩ درصد ظرفیت پر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار