از معلمان محبوب در زمینه های گسترش فرهنگ دینی استفاده کنید

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: نباید مسئولیت تعلیمات دینی فقط بر عهده مربیان پرورشی و یا معلمان دینی باشند بلکه باید در این زمینه از معلمان محبوب استفاده کنیم.

کد مطلب: ۵۲۵۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در سومین روز در سی و سومین اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور که در اجلاس سران برگزار می شود در بین دو نماز ظهر و عصر اظهار داشت: خوشبختانه در آموزش و پرورش راه حلی برای آموزش مهارت به دانش آموزان پیدا کردند البته متاسفانه در گذشته کسانیکه دیپلم یامدارک بالاتر می گرفتند مهارتی را کسب نمی کردند و به دلیل بیکاری برخی از آنها به فساد و برخی دیگر افسرده می شدند که خوشبختانه این موضوع حل شده است.


وی افزود: باید ارتباط بین شاگردان و معلمان بهبود یابد و دانش آموزان احترام به استاد را بیاموزند که اینها همه به روابط بین این دو بستگی دارد.


رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: تهاجم فرهنگی اکنون از طریق فضای مجازی آغاز شده است که این فضای مجازی را باید مدیریت کنیم تا آموزش معنویت به دانش آموزان بدهیم.


قرائتی بیان کرد: باید مسئولان و معلمان در نماز جماعت دانش اموزان شرکت کنند که این موضوع توسط وزرای سابق و اقای فانی به مدیران توصیه شده است و در اینجا ریا مطرح نیست و نباید از ترس اینکه ریا می شود در نماز جماعت آنها شرکت نکنیم.


وی گفت: در مورد مسائل دینی باید استدلالهای روان برای دانش اموزان بیاوریم تا آنها شبهاتی که در مورد مسائل دینی دارند برطرف شود.


رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: معلمان کار مقدسی دارند زیرا آنها روی انسان کار می کنند و معلمان نباید خود را فارغ التحصیل بدانند و همواره باید خود را به علوم روز مجهز کنند. زیرا خداوند در مورد پیامبران هیچ گاه اعتقاد نداشته است که آنها فارغ التحصیل شده اند .


وی تصریح کرد: بر روی دانشجومعلمان که در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می کنند باید کار ویژه ای صورت گیرد زیرا انها تجربه لازم را ندارند و باید از اساتید مجرب استفاده کنیم تا تجربیات معلمی را بازگو کنند.


قرائتی اضافه کرد: در مورد کارهای مذهبی باید با دانش آموزان گفت و گوی تن به تن کنید تا سخن شما بر روی آنها تاثیر داشته باشد. نباید فقط معلمان دینی بر روی مسائل دینی دانش آموزان کار کنند باید در این زمینه از معلمان محبوب استفاده کنید تا سخن آنها بر روی دانش آموزان تاثیر داشته باشد.


وی خاطرنشان کرد: در مورد مهدویت نیز آمادگی داریم از فارغ التحصیلان مرکز تخصصی مهدویت که با نظر مقام معظم رهبری تاسیس شده است برای برخی از افرادی که انتخاب می کنید کلاسهای ضمن خدمت بگذارید.


وی گفت: مسئولیت نهضت سوادآموزی با وزارت آموزش و پرورش است و این کاری است که توسط خود آموزش و پرورش حل می شود البته جذب سوادآموزان نسبت به گذشته سخت تر شده است و باید در مدارس از والدینی که سواد ندارند ثبت نام کنند و به آنها سواد بیاموزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار