موزه هنرهای معاصر میزبان آثار ˝نقاشی‌ قهوه‌خانه‌ای˝ و ˝پیشگامان هنرهای

مراسم گشایش دو نمایشگاه ˝نقاشی قهوه‌خانه‌ای˝ و ˝آثار پیشگامان هنر معاصر˝ با حضور بسیاری از هنردوستان اصفهانی در موزه هنرهای معاصر برگزار شد.

کد مطلب: ۵۲۲۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ، دو نمایشگاه "مروری بر نقاشی قهوه‌خانه‌ای ایران" و "آثار پیشگامان هنر معاصر" در موزه هنرهای معاصر شهر اصفهان افتتاح شد.
در این نمایشگاه‌ها، آثار شاخصی از نقاشی قهوه‌خانه‌ای ایران و همچنین آثار پیشکسوتان هنر معاصر نصف‌جهان برای علاقمندان به نمایش گذاشته شده و تا 31 مرداد امسال مورد بازدید علاقه مندان قرار می گیرد.
مهرداد کاظمی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در این مراسم با اشاره به گشایش دو نمایشگاه مروری بر نقاشی قهوه‌خانه‌ای و آثار پیشگامان هنر معاصر اظهار داشت: تاریخچه هنر معاصر به دهه 20 و دوران پهلوی دوم و همچنین همزمان با افتتاح دانشگاه هنرهای زیبای تهران و نگارخانه تالار ایران باز می‌گردد.
وی با بیان این که هنرمندان معاصر منفعل نیستند و امروز همه آن‌ها در این عرصه هنر فعالیت دارند، تصریح کرد: هنرمندان معاصر همگی در این عرصه فعالیت‌های گسترده‌ای دارند و این فعالیت‌ها به دلیل ارتباط آنها با مردم بسیار به چشم می‌آید. متأسفانه در جامعه ما هنرمندان مدرن از جایگاه خوبی برخوردار نیستند و باید در این زمینه آسیب‌شناسی شود که دلیل این موضوع چیست و چه باید کرد.
وی با اشاره به ضرورت توجه به جایگاه موزه هنرهای معاصر اصفهان افزود: ما در موزه هنرهای معاصر نیز دچار یک چالش هستیم. این چالش تفاوت نام این موزه و مکان آن است زیرا موزه هنرهای معاصر باید در مکانی باشد که معماری آن سنتی نیست، اما از سوی دیگر در تلاش هستیم که از همین مکان در وضع موجود نیز بیشترین استفاده و بهره را ببریم.
مدیر سابق موزه هنرهای معاصر اصفهان نیز پیرامون افتتاح دو نمایشگاه مروری بر نقاشی قهوه خانه‌ای ایران و آثار پیشگامان هنر معاصر افزود: تصمیم گرفته شد مجموعه‌ای از آثار نقاشی به خصوص نقاشی‌های بسیار قوی و خوب را در این موزه به نمایش گذاریم زیرا ما به دنبال پاسخ پرسش معاصریت بوده‌ایم زیرا اصفهان پیشینه تاریخی بسیار خوبی نیز دارد.
محمدرضا رهبری ادامه داد: گشایش چنین نمایشگاه‌هایی سبب می‌شود که پیشینه تاریخی هنر، بیش از گذشته به چشم آید و با توجه به این موضوع، به میزان قابل توجهی در نگاه ما ارزشمند است و با توجه به آن، برنامه‌ریزی لازم را برای آن صورت می‌دهیم.
گفتنی است؛ نمایشگاه های "نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای" و "آثار پیشگامان هنرهای معاصر" تا 31 مرداد در موزه هنرهای معاصر اصفهان واقع در خیابان استانداری پذیرای علاقمندان هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار