اعلام آمادگی دبیركل كمیسیون ملی یونسكو برای حضور در همایش خاتم الشعرا

دبیركل كمیسیون ملی یونسكو برای حضور در همایش عبدالرحمن جامی «خاتم‌الشعرا» اعلام آمادگی كرده است.

کد مطلب: ۵۲۱۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، معاون پژوهشی مركز پژوهش‌ های بین‌المللی وزارت امور خارجه در جمع مسئولان شهرستان تربت جام و اعضای ستاد اجرایی این همایش با اعلام این خبر افزود: ایشان پیامی ارسال داشته‌اند و در نامه‌ای ضمن اعلام آمادگی برای حضور با اهدای لوگوی یونسكو و ایراد سخنرانی در همایش خاتم‌الشعراء تأكید كرده‌اند.
مرتضی پاك‌دامن گفت: وی معتقد است كه پاسداشت مقام و جایگاه مشاهیر بزرگ ایران بویژه عبدالرحمن جامی، سهم عمده‌ای در ترویج آموزه‌های فرهنگی و هویتی ایرانیان ایفا كرده است و برگزاری چنین همایشی لازم و ضروری است.
وی افزود: مدیران كل خراسان رضوی و همچنین شهرستان تربت جام برای برگزاری هرچه مطلوب‌تر همایش جهانی خاتم‌الشعرای شعر فارسی باید فعالانه پای كار باشند تا آیینی در خور شأن این شخصیت جهانی و زادگاهش برگزار شود.
معاون پژوهشی مركز پژوهش‌ های بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت: با توجه به این همایش جهانی كه با همكاری سازمان‌های بین‌المللی و با حضور شخصیت‌های مطرح جهانی در شهرستان تربت‌جام برگزار می‌شود و برای جمهوری اسلامی دارای اعتبار خواهد بود یادآور شد اگر مسئولان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به فكر مفاخر نباشند دیگر كشورها مفاخر و مشاهیر كشورمان را تصاحب می‌كنند و بهره‌برداری لازم را به نفع خود انجام می‌دهند.
پاکدامن اضافه كرد: مسئولان فرهنگی دیگر كشورها برای جذب گردشگر و كسب عنوان مفاخر ایران برنامه‌ریزی كرده‌اند و ما باید تلاش كنیم تا این چهره‌ها و اماكن تاریخی را از دست ندهیم.
وی تأكید كرد پرداختن به مفاخر ایران برای جلب توجه جهانی و اهمیت دادن به شخصیت آنان كمك بزرگی به توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی هر منطقه از كشور خواهد بود.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار