قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی:

برندسازی یکی از الزامات صنعت چرم و کفش تبریز است

قائم مقام و معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: برندسازی یکی از الزامات صنعت چرم و کفش تبریز است و تاکنون چندین برند مانند آداک به عنوان صادرکننده نمونه کشور مطرح شده است اما برای حضور در بازارهای بین المللی نیاز به برنامه ریزی های مدون و کمپین های تبلیغاتی داریم.

کد مطلب: ۵۲۱۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، غلامعلی راستی با بیان این مطلب افزود: حدود 367 واحد تولیدی در چرمشهر تبریز، اولین شهرک بخش خصوصی چرم کشور فعال بوده و 50 درصد از واحدهای تولیدی این شهرک با ظرفیت کامل کار می کنند و 50 درصد از آنها غیر فعال یا نیمه فعال است که جهت احا و برند سازی آن در دنیا حمایت دولت را می طلبد

وی افزود: مشکلات مالی، فن آوری ها قدیمی، نبود بازار فروش و نداشتن مجوز زیست محیطی برخی از واحدهای تولیدی در چرمشهر تبریز را با مشکل مواجه کرده است.

راستی تصریح کرد: تصمیم گیری برای حل مشکلات این صنعت در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور استاندار آذربایجان شرقی، آینده روشنی پیش روی این صنعت قرار داده است.

وی اظهار داشت: مشکل نبود تصفیه خانه در این شهرک با تدبیر کارگروه رفع موانع تولید با سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تولید کروم و آب تصفیه شده حل می شود.

قائم مقام و معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اعلام کرد: صادرات چرم خام به نفع اقتصاد کشور نیست و بر این اساس دولت تدبیر و امید، فرآوری و تولید کیف و کفش را در دستور کار دارد اما واحدهای تولیدی در دوران پسا تحریم مشکلی برای صادرات ندارند. طی سال های گذته همواره 90 درصد از چرم گاوی صادراتی کشور در چرمشهر تبریز تولید شده است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار