در گفت و گو با پانا عنوان شد؛

آموزش‌های امدادگری ویژه رانندگان تاکسی/فعالیت امدادگران تاکسیران به صورت شبانه‌روزی

خبرگزاری پانا: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: برای نخستین بار در کشور رانندگان تاکسی شهر تهران تحت آموزش های تخصصی امدادگری قرار می گیرند و از آنجا که تاکسی ها مجهز به بی سیم هستند، رانندگان در مواقع بحران می توانند اطلاع رسانی سریعتری داشته باشند.

کد مطلب: ۵۱۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد

سید منتظر شبر در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، افزود: در طرح آموزش های امدادگری ویژه رانندگان تاکسی شامل کمک های اولیه و امداد رسانی می شود که منجر به مدیریت حوادث احتمالی محیط های پر رفت و آمد شهری خواهد شد.

وی با بیان اینکه رانندگان به محلات و بافت شهری وارد هستند، گفت: آن ها کوچه ها و مسیرهای فرعی را به خوبی می شناسند و با فراگرفتن آموزش های تخصصی امدادگری در مواقع بروز حوادث بحرانی می توانند یاری رسان شهروندان باشند.

شبر با اشاره به تجهیز تاکسی ها به کیف کمک های اولیه که از مدتی پیش انجام شده است، اظهار داشت: این طرح ها در راستای تامین سلامت هنگام حوادث و مدیریت بحران شهری ارائه و انجام شده اند.

وی در پاسخ به اینکه آیا تفاهم نامه ای در این خصوص با تاکسیرانی تهران منعقد شده و یا تاکسیرانان به صورت داوطلب از این آموزش های بهره مند می شوند، خاطرنشان کرد: تفاهم نامه ای با سازمان تاکسیرانیامضا شده است و طبق آن آموزش ها با رعایت موارد هزینه ای و تامین اساتید از سوی جمعیت هلال احمر استان تهران، انجام می شود.

سید منتظر شبر پیش از این نیز اعلام کرده بود که در صدد هستیم 80 هزار تاکسیران امدادگر در تهران داشته باشیم و استفاده بهینه از تمامی ظرفیت های قشر وسیع رانندگان تاکسی در پایتخت و امکانات آنان جهت امداد رسانی یکی دیگر از اهداف جمعیت است.

به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران، امدادگران تاکسیران در پایتخت به طور شبانه‌روزی فعالیت خواهند نمود تا در مواقع بحران بعنوان عضو داوطلب هلال احمر بتوانند به مردم خدمت کنند و نیز تمام تاکسی های فعال در این طرح مجهز به کیف های کمک های اولیه شده و یا در حال تجهیز هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار