شب گذشته صورت گرفت

برگزاری مراسم پنجاه و هفتمین سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی در قم

مراسم بزرگداشت پنجاه و هفتمین سالگرد ارتحال آیت الله سید حسین طباطبایی بروجردی (ره) از مراجع تقلید سه شنبه شب با حضور علما، فضلا، مسئولان و قشرهای مختلف مردم در مسجد اعظم قم و در جوار مزار وی برگزار شد.

کد مطلب: ۵۱۸۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از قم، حضرات آیات سبحانی، نوری همدانی، علوی گرگانی و شخصیت های دیگری همچون آیات احمد خاتمی، حسینی بوشهری، استاندار و برخی از مسئولان اجرایی قم در مراسم سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان طی سخنانی در این مراسم با اشاره به ویژگی های اخلاقی آیت الله بروجردی گفت: اخلاص، تقوی و زهد و پرهیزکاری از جمله بارزترین ویژگی های آیت الله بروجردی بود؛ آن فقیه عالیقدر در عبادت پروردگار از همان دوران کودکی و نوجوانی نمونه بود، و خداوند متعال بواسطه لیاقت و شایستگی هایش ارزش های الهی و همه خوبی ها و امور پسندیده و با منفعت مانند عدالت، علم و دانش، فقه، رشد عقلی، خلوص نیت، صفا و پاکی را به او هدیه کرد.

وی ادامه داد: وجود مقدس آیت الله بروجردی از ابتدای نوجوانی تا روزی که به رحمت ایزدی پیوست اهل گناه و نافرمانی خدا نبود چرا که اگر بر خلاف دستورهای الهی عملی را انجام می داد، ارزش ها به او نمی رسید و از آنها محروم می شد.

انصاریان گفت: آیت الله بروجردی ارزش ها را گرفت و در خود پرورش داد و با انتشار آن در جهان اسلام به شیعه جان و قدرتی دوباره داد، و با ایجاد فصل تازه ای از تحقیق و پژوهش در حوزه فقه و مکتب اهل بیت به آن آبرو و اعتبار بخشید.

اشاره:

آیت الله بروجردی در سال 1254 هجری شمسی در بروجرد متولد شد و به عنوان یکی از مراجع شیعه ایران در سده چهاردهم به مدت 17سال زعامت حوزه علمیه قم و به مدت 15 سال تنها مرجع تقلید بیش از یکصد میلیون شیعه در سراسر جهان بود.

علاوه بر تالیف آثار و کتاب های متعدد و ارزشمند فقهی و علمی و همچنین تربیت شاگردان فراوان که بیشتر آنها جزو علما، فضلا و فرهیختگان حوزه به شمار می روند، کلنگ زنی و تاسیس مسجد اعظم حرم حضرت معصومه (س) یکی از اقدامات مهم این مرجع تقلید در طول عمر پر بار و با برکتش به شمار می رود.

سرانجام آن عالم وارسته در دهم فروردین ماه 1340 برابر با شوال 1380 هجری قمری بر اثر بیماری قلبی درگذشت، و پیکر مطهرش در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار