امام جماعت نمونه یك پدردلسوزبرای مخاطبان خوداست

مدیر ستاد اقامه نماز استان با بیان اینكه هر كجا علم و معرفت باشد آنجا به هدایت نزدیك است، خاطرنشان كرد: از وظایف روحانیون در عرصه تبلیغ، معرفت‌افزایی است چرا كه پایه گسترش دین معرفت‌افزایی خواهد بود.

کد مطلب: ۵۱۵۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از همدان، حجت‌الاسلام مرتضی حسنی‌حلم ظهر در گردهمایی ائمه جماعات دستگاه‌های دولتی با بیان اینكه در دین اسلام چیزی مهمتر از بحث شناخت، معرفت و عرفان نیست، اظهار كرد: معرفت، پایه تعبد و زندگی به سوی تعالی است و اگر همه ما به این موضوع توجه كنیم جامعه را از جهالت دور خواهیم ساخت.
مدیر ستاد اقامه نماز استان با بیان اینكه هر كجا علم و معرفت باشد آنجا به هدایت نزدیك است، خاطرنشان كرد: از وظایف روحانیون در عرصه تبلیغ، معرفت‌افزایی است چرا كه پایه گسترش دین معرفت‌افزایی خواهد بود.
مدیر ستاد اقامه نماز همدان با بیان اینكه اختلاف در هر جایی به این دلیل است كه مردم نسبت به معارف دینی محروم هستند و نتوانسته‌اند معرفت لازم را به دست آورند، اضافه كرد: حضور ائمه جماعات در مدارس، ادارات و مساجد نیز به همین دلیل است كه آنها را با معرفت آشنا كنند.
وی با بیان اینكه اگر روح معرفت را از نماز جدا كنیم انسان به سوی تعالی هدایت نمی‌شود، افزود:صرف نماز خواندن در ادارات، مدارس هدف نیست.
حسنی‌حلم با بیان اینكه اخلاق، كردار و رفتار ما باید نمازی شود و در این صورت است كه موفق خواهیم بود، عنوان كرد: بسیاری از افراد در جامعه نماز می‌خوانند اما اخلاق، كردار و رفتارشان رنگ و بوی نمازی ندارد در حالی كه نماز یكرنگی، اخلاص و ازخودگذشتگی را ترویج می‌دهد.
وی با اشاره به خصوصیات امام جماعت نمونه گفت: عدالت، سعه صدر، تقوامحوری در احكام، مسائل فقه، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی از خصوصیات ائمه جماعات نمونه است.
مدیر ستاد اقامه نماز همدان با بیان اینكه امام جماعت باید مروت را در رفتار شخصی خود مورد توجه قرار دهد، تأكید كرد: توجه به اعتدال در تمام مسائل از جمله موضوعاتی است كه باید توجه شود.
وی با بیان اینكه امام جماعت نمونه یك پدر دلسوز برای مخاطبان خود است، یادآور شد: دوری از افراط و تفریط از جمله موضوعاتی است كه ائمه جماعات باید مورد توجه قرار دهند.
حسنی‌حلم خطاب به روحانیون توضیح داد: در مسائلی كه پیش می‌آید از نظام، انقلاب، اصل ولایت و كاركردهای ولایت فقیه دفاع كنید و وارد مسائل سیاسی نشوید، چراكه مردم با گرایش‌های مختلف در مساجد حضور می یابند و ما باید وظیفه ذاتی خود كه تبلیغ دین، اسلام ، قرآن و اهل بیت(ع) است را ترویج دهیم.
وی با بیان اینكه جدای از غلط یا درست بودن این موضوع، امروز مردم روحانیون را به عنوان نماد دین می‎شناسند، خواستار توجه به اخلاق، رفتار و كردار درست از سوی روحانیون شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار